Reklama

Cztery kroki do zaufania pracowników

W poprzednim felietonie poruszyłem temat zaufania pracowników do pracodawców, które niestety w Polsce nie jest na właściwym poziomie. Pracownicy stale borykają się z tym problemem, pracodawcy zaś z jego efektem, czyli ze znacznymi trudnościami ze znalezieniem pracowników.

Publikacja: 13.06.2017 20:04

Cztery kroki do zaufania pracowników

Foto: materiały prasowe

Przedstawię więc w czterech krokach, co pracodawcy powinni uczynić, aby to utracone zaufanie odzyskać. Najtrudniejsze zadanie czeka właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw, którzy zarządzają nimi w sposób bezpośredni. W ich przypadku nie wystarczy zastosować kilku trików z obszaru CSR czy też zrobić imprezę integracyjną dla pracowników. Tacy przedsiębiorcy muszą zmienić swój sposób myślenia i postrzegania biznesu.

Po pierwsze, powinni sobie uświadomić, że pracownik może być partnerem w prowadzeniu firmy. Nie oznacza to od razu przekazywania mu udziałów w firmie czy też płacenia wygórowanego wynagrodzenia. Po prostu należy przyjąć założenie, że w pewnej części jest współtwórcą sukcesu firmy i wypadałoby go za to szanować oraz wynagradzać. Nie ma bowiem korzyści z niewolniczej pracy.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Praca
Tradycyjna kariera traci blask. Na czym dziś zależy pracownikom?
Praca
InPost stawia na rozwój menedżerek
Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Reklama
Reklama