Reklama
Rozwiń
Reklama

Koniec dopłat dla bezrobotnych. Milion Brytyjczyków bez pracy i pieniędzy

30 września był ostatnim dniem rządowego programu dopłat do technicznego bezrobocia, by firmy nie zwalniały ludzi w okresie pandemii.

Publikacja: 30.09.2021 19:11

Koniec dopłat dla bezrobotnych. Milion Brytyjczyków bez pracy i pieniędzy

Foto: Bloomberg

Rząd wprowadził w marcu 2020 takie rozwiązanie, aby ratować gospodarkę i zatrudnienie, kiedy kolejne sektory przestawały funkcjonować z powodu rozszerzającej się pandemii. Początkowo celem programu Coronavirus Job Retention Scheme było płacenie przez rząd do 2500 funtów miesięcznie poborów ludziom, którzy nie mogli pracować albo gdy pracodawców nie było stać na płacenie im.

Początkowo rząd pokrywał 80 proc. zarobków, w sierpniu i wrześniu zmniejszył swój wkład do 60 proc. pracodawcy dokładali 20 proc. Od początku pandemii z takiej pomocy skorzystało 11,6 mln pracujących, program kosztował ponad 68 mld funtów (93 mld dolarów). Był to najbardziej kosztowny wkład w brytyjską gospodarkę, a świadczył o zasadniczej zmianie polityki Londynu wobec rynku pracy, bo zasiłki dla bezrobotnych na Wyspach były zawsze małe w porównaniu z europejskimi normami - stwierdził Reuter.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Praca
AI zmienia już pracę specjalistów i menedżerów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Praca
Samotność niszczy gospodarkę po cichu. Pracownicy dotknięci poczuciem izolacji
Praca
Zbyt rzadko czujemy się w pracy doceniani, zbyt często dyskryminowani
Praca
Wyższe normy etyczne firm nie zawsze chronią pracowników
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Praca
Menedżerowie przeceniają zaangażowanie pracowników
Reklama
Reklama