Pensje w PR

Branża PR jest atrakcyjna dla młodych pracowników, zwłaszcza absolwentów studiów humanistycznych, którzy nie mają tylu ofert pracy co absolwenci politechnik czy kierunków ścisłych. Dlatego są oni gotowi podjąć pracę na marnych warunkach finansowych. Ale do czasu

Publikacja: 11.11.2011 08:00

Praca w PR

Praca w PR

Foto: PhotoXpress

Z najnowszego raportu „Motywacje polskich PRowców" wynika, że  w tym roku pracę zmieniło 43 proc. badanych pracowników.

— Głównym powodem odejścia z pracy jest brak jasnej ścieżki kariery i niskie zarobki. Szefowie nie robią jednak wiele, by to zmienić - zamiast lepszych pensji oferują poprawę atmosfery w firmie — podaje  Bartosz Sawicki z portalu PRoto.pl.

Branżowy portal PRoto.pl już po raz piąty zbadał motywacje polskich PR-owców. Tak, jak i w poprzednich edycjach okazało się, że młodzi specjaliści public relations zaczynają swą karierę zawodową w tej dziedzinie, bo interesują się mediami i marzą o kreatywnej pracy. Czasem - tak jest w przypadku 5 proc. - z przypadku. 5 proc. z nich liczy też na dobre zarobki.

Zwłaszcza ci ostatni mogą być zawiedzeni, bo zarobki w branży, szczególnie na początku kariery, nie należą do wysokich. Z internetowego ogólnopolskiego badania wynagrodzeń prowadzonego przez firmę Sedlak & Sedlak wespół z czołowymi polskimi portalami wynika, że przeciętne wynagrodzenie całkowite osób zatrudnionych w PR wynosi 3,5 tys.

Natomiast z danych portalu PRoto.pl,  wynika, że systematycznie maleje grupa osób najlepiej zarabiających, czyli przynajmniej 7 tys. zł brutto. Zarobki w tej wysokości zadeklarowało 20 proc. respondentów.

Eksperci rynku pracy twierdzą, że pieniądze nie są ważne, ale tylko  na początku kariery. Tak też jest w przypadku młodych PRowców. Podwyżka zaczyna być dominującym problemem  wtedy, gdy młodzi ludzie decydują się założyć rodzinę. Wcześniej liczy się dobra atmosfera pracy i możliwości związane z rozwijaniem kariery.

Jak wynika z opracowania PRoto.pl specjaliści nowego pracodawcy poszukują, ponieważ brakuje im jasnej ścieżki kariery lub są niezadowoleni z pensji.

— PR-owcy zmieniali pracę, bo mogli. Rynek temu raczej sprzyjał - na giełdzie pracy pojawiały się coraz to nowe oferty, kilka miesięcy w mijającym roku było pod tym względem rekordowych. Branża rosła, a agencje odnosiły sukcesy  — mówi Kinga Kubiak, dyrektor wydawnicza PRoto.pl.

W ostatnich 4-11 miesiącach pracę zmieniło aż 28 proc. respondentów, to o 5 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Kolejne 15 proc. pożegnało się z pracodawcą w ostatnich trzech miesiącach. Zmiany te dotyczą jednak głównie mniej doświadczonych specjalistów od komunikacji. Wśród tych, którzy zmienili pracę 8 i więcej lat temu tylko co dziesiąty ma mniej niż 30 lat. W przedziale 5-7 lat w tym wieku jest co trzeci.

Z najnowszego raportu „Motywacje polskich PRowców" wynika, że  w tym roku pracę zmieniło 43 proc. badanych pracowników.

— Głównym powodem odejścia z pracy jest brak jasnej ścieżki kariery i niskie zarobki. Szefowie nie robią jednak wiele, by to zmienić - zamiast lepszych pensji oferują poprawę atmosfery w firmie — podaje  Bartosz Sawicki z portalu PRoto.pl.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Praca
Polscy seniorzy są chętni do dłuższej pracy. Jak im to ułatwić?
Praca
Polacy będą pracować krócej? Wkrótce ruszy pilotaż
Praca
Amerykanie wertują oferty pracy w Wielkiej Brytanii
Praca
Cyfrowe przyspieszenie w obsłudze pracowników z zagranicy
Praca
Jak przetrwać zwolnienie: rady dla zwalnianych i zwalniających