Reklama
Rozwiń
Reklama

Firmy ostrożnie rekrutują. Wybierają tylko specjalistów

Do 56 proc. wzrósł w styczniu udział ofert pracy skierowanych do pracowników umysłowych i był to jeden z najwyższych wyników od początku pandemii. Jednak pracodawcy biją się też o niektórych pracowników fizycznych.

Aktualizacja: 18.02.2021 12:32 Publikacja: 18.02.2021 11:55

Firmy ostrożnie rekrutują. Wybierają tylko specjalistów

Foto: Adobe Stock

Prawie 126 tysięcy ofert pracy mieli do wyboru w styczniu tego roku pracownicy umysłowi. To niemal o 30 proc. więcej niż w grudniu 2020 r. Wolniej przybywało propozycji dla pracowników fizycznych- wynika z najnowszego raportu firmy doradczej Grant Thornton.

Według raportu bazującego na analizie ogłoszeń publikowanych na 50 największych portalach pracy przeprowadzonej przez spółkę Element, początek roku nie przyniósł tak znaczącego odbicia na rynku pracy, jak w poprzednich latach. Wtedy liczba ofert zgłaszanych w pierwszym miesiącu nowego roku była w ostatnich latach o 50-60 proc. wyższa niż w końcówce poprzedniego.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Poszukiwanie pracy
Październikowa frustracja kandydatów na rynku rekrutacji
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Poszukiwanie pracy
Polscy studenci docenili możliwości kariery nad Wisłą
Poszukiwanie pracy
Warto umieć szukać pracy z polecenia
Poszukiwanie pracy
Ministerstwo Cyfryzacji rekrutuje pracowników. Ile można zarobić?
Poszukiwanie pracy
Kandydatom brakuje ofert pracy, a firmom kandydatów
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama