Reklama
Rozwiń

Kampania prezydencka 2025. Dlaczego politycy postawili na podcasty?

Karol Nawrocki u Żurnalisty, Szymon Hołownia u Małgorzaty Ohme, Sławomir Mentzen w Kanale Zero i z własnym podcastem, Rafał Trzaskowski u Winiego. Kampania prezydencka 2025 toczy się na nowych polach, chociaż to bardziej ewolucja niż rewolucja.

Publikacja: 02.04.2025 16:34

Sławomir Mentzen, Rafał Trzaskowski, Karol Nawrocki i Szymon Hołownia

Sławomir Mentzen, Rafał Trzaskowski, Karol Nawrocki i Szymon Hołownia

Foto: PAP/Jarek Praszkiewicz, Albert Zawada, Darek Delmanowicz, Szymon Pulcyn

Podcasty stały się w tej kampanii modne, chociaż nie są nową dla polityków formą. Były – choć na inną skalę – elementem kampanii prezydenckich zarówno w 2015 roku, jak i pięć lat później. W 2015 r. to m.in. głośny wówczas występ prezydenta Bronisława Komorowskiego w podcaście „20m2”  Łukasza Jakóbiaka.

Teraz podcasty są dużo bardziej popularne, a politycy – np. lider Konfederacji Sławomir Mentzen i posłanka Razem Paulina Matysiak – tworzą również własne. Ma to znaczenie medialne, ale i polityczne – w internecie toczy się debata publiczna. Cytaty z podcastów w formie „shortów” to paliwo dla politycznych dyskusji. Podcasty i programy na YouTubie kierowane dla węższych grup jednocześnie dają politykom możliwość formułowania bardziej konkretnego przesłania. 

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Polityka
Polska 2050 zawiesiła Tomasza Zimocha. Wcześniej komentował spotkanie Hołowni z Kaczyńskim
Polityka
Spór o ambasadorów pierwszym testem kohabitacji. Będzie restart relacji PO–PiS?
Polityka
Ruszyły kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Siemoniak: Przyczyny jak najbardziej realne
Polityka
Kaczyński chce ustawy zamykającej granice RP dla obywateli niektórych państw
Polityka
Sondaż: Kto z koalicji premierem za Donalda Tuska? Najlepiej Radosław Sikorski