Kampania prezydencka 2025. Dlaczego politycy postawili na podcasty?

Karol Nawrocki u Żurnalisty, Szymon Hołownia u Małgorzaty Ohme, Sławomir Mentzen w Kanale Zero i z własnym podcastem, Rafał Trzaskowski u Winiego. Kampania prezydencka 2025 toczy się na nowych polach, chociaż to bardziej ewolucja niż rewolucja.

Publikacja: 02.04.2025 16:34

Sławomir Mentzen, Rafał Trzaskowski, Karol Nawrocki i Szymon Hołownia

Sławomir Mentzen, Rafał Trzaskowski, Karol Nawrocki i Szymon Hołownia

Foto: PAP/Jarek Praszkiewicz, Albert Zawada, Darek Delmanowicz, Szymon Pulcyn

Podcasty stały się w tej kampanii modne, chociaż nie są nową dla polityków formą. Były – choć na inną skalę – elementem kampanii prezydenckich zarówno w 2015 roku, jak i pięć lat później. W 2015 r. to m.in. głośny wówczas występ prezydenta Bronisława Komorowskiego w podcaście „20m2”  Łukasza Jakóbiaka.

Teraz podcasty są dużo bardziej popularne, a politycy – np. lider Konfederacji Sławomir Mentzen i posłanka Razem Paulina Matysiak – tworzą również własne. Ma to znaczenie medialne, ale i polityczne – w internecie toczy się debata publiczna. Cytaty z podcastów w formie „shortów” to paliwo dla politycznych dyskusji. Podcasty i programy na YouTubie kierowane dla węższych grup jednocześnie dają politykom możliwość formułowania bardziej konkretnego przesłania. 

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Polityka
Wieloletni współpracownik „Rzeczpospolitej” otrzymał najwyższe odznaczenie państwowe
Polityka
Wybory do Sejmu, jeśli rządzący przegrają wybory prezydenckie? Znamy zdanie Polaków
Polityka
Będzie nowe święto państwowe. Na pamiątkę krwawej niedzieli na Wołyniu
Polityka
Doradca Andrzeja Dudy pojawił się na wiecu Sławomira Mentzena
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Polityka
Nawrocki u Trumpa. Czy to zmieni kampanię prezydencką?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne