Reklama

W Szymonie Hołowni Polacy widzą prezydencki format. Ma wszystko, tylko nie elektorat

Od Szymona Hołowni tylko Rafał Trzaskowski wypada lepiej w badaniach ARC Rynek i Opinia dla „Rzeczpospolitej”. Dlaczego więc w sondażach lidera Polski 2050 wyprzedza nie tylko kandydat KO, ale również Karol Nawrocki i Sławomir Mentzen, a jego poparcie nie pokrywa się z wysokimi ocenami, które wystawiają mu Polacy?

Publikacja: 24.03.2025 04:30

Szymon Hołownia

Szymon Hołownia

Foto: Fotorzepa, Jakub Czermiński

Uczciwy i odpowiedzialny (po 44 proc. wskazań badanych), mądry i patriota (odpowiednio: 41 i 38 proc.) – z pogłębionych badań opinii na temat kandydatów na prezydenta wyłania się obraz Szymona Hołowni jako kandydata niemal idealnego. Zdaniem badanych – a większość (70 proc.) uważa, że to najważniejszy problem, którym powinien zająć się nowy prezydent – lider Polski 2050 byłby skuteczniejszy w działaniach na rzecz bezpieczeństwa niż Karol Nawrocki i Magdalena Biejat, z którymi wygrywa również w kategoriach: gospodarka, dobro obywateli, służba zdrowia, praworządność, edukacja i prawa kobiet. Jednocześnie w większości spraw – wyjątkami są praworządność, polityka zagraniczna, edukacja, prawa kobiet – przegrywa ze Sławomirem Mentzenem, choć są to niewielkie różnice

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Polityka
Prezydent Karol Nawrocki zawetował kolejne dwie ustawy. Reakcje polityków koalicji
Polityka
Bartosz Marczuk: Potrzebujemy rąk do pracy, weto może być katastrofą dla polskiego biznesu
Polityka
II nabór KPO w kulturze: 3841 wniosków z wynikiem „0 punktów”. W sieci wrze
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Polityka
Marek Magierowski: decyzja Karola Nawrockiego będzie miała długofalowe konsekwencje
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama