Reklama

Jakie cechy powinien mieć prezydent i który z kandydatów ma ich najwięcej? Znamy poglądy Polaków

Pierwsze tak kompleksowe badanie kandydatów na prezydenta odkrywa kryteria wyboru Polaków. Doskonale widać, jak wielkie znaczenie w wyborach prezydenckich mają osobowość i poszczególne cechy charakteru kandydatów. I który z nich ma największe szanse – na zwycięstwo, ale i na drugą turę. Jak oceniani są Rafał Trzaskowski, Karol Nawrocki, Sławomir Mentzen, Szymon Hołownia i Magdalena Biejat?

Publikacja: 20.03.2025 04:30

Rafał Trzaskowski, Szymon Hołownia, Sławomir Mentzen, Karol Nawrocki i Magdalena Biejat

Rafał Trzaskowski, Szymon Hołownia, Sławomir Mentzen, Karol Nawrocki i Magdalena Biejat

Foto: PAP/Leszek Szymański, Lech Muszyński, Szymon Pulcyn, Marcin Bielecki

Polacy widzą zbliżające się wybory jako bardzo mocno spersonalizowaną potyczkę, co tłumaczy, dlaczego poparcie dla kandydatów na prezydenta różni się – czasami nawet mocno – od poparcia, jakim się cieszą popierające ich partie. Wyborcy kierują się po prostu oceną poszczególnych cech samych kandydatów. Zbadaliśmy, jakie konkretnie cechy mają dla nich największe znaczenie i który z kandydatów wypada pod tym względem najlepiej. Oto najważniejsze kryteria, jakimi kierować się będą Polacy w nadchodzących wyborach prezydenckich, które odkrywa pierwsze tak kompleksowe badanie kandydatów na prezydenta przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia dla „Rzeczpospolitej”. 

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Polityka
Marcin Przydacz: Tylko Donald Trump może doprowadzić do zakończenia agresji Rosji na Ukrainę
Polityka
Tysiące cudzoziemców do wydalenia
Polityka
Czarne chmury nad łódzką uczelnią
Polityka
Sondaż: Polacy wolą, by z Trumpem rozmawiał Nawrocki czy Tusk? Wiemy, co uważają Polacy
Reklama
Reklama