Reklama
Rozwiń
Reklama

Nigel Farage nie jest już właścicielem swojej partii

Nigel Farage zrzekł się formalnej kontroli nad partią Reform UK, która wkrótce może zostać największą (pod względem liczby członków) partią polityczną w Wielkiej Brytanii.

Publikacja: 20.02.2025 13:01

Nigel Farage

Nigel Farage

Foto: REUTERS/Toby Melville

arb

W styczniowym badaniu przeprowadzonym przez YouGov gotowość głosowania na Reform UK w wyborach deklarowało 24 proc. badanych. Obecnie partia ta ma w parlamencie zaledwie pięciu posłów, ale wynika to z większościowej ordynacji wyborczej obowiązującej w Wielkiej Brytanii. W wyborach z 2024 roku Reform UK uzyskała trzeci najlepszy wynik – zdobyła 14,3 proc. głosów. Mimo to zdobyła 12 razy mniej miejsc niż Liberalni Demokraci (na których zagłosowało 12,2 proc. wyborców), ponieważ poparcie dla Reform UK było rozproszone po całym kraju (w ok. 100 jednomandatowych okręgach kandydat Reform UK był drugi).

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Polityka
Tajemnicza paczka z białym proszkiem w bazie, w której stacjonuje Air Force One
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Polityka
Niemcy zbroją się na potęgę, ale brakuje im żołnierzy
Polityka
Nancy Pelosi pożegna się z Kongresem. Zasiada w nim od niemal 40 lat
Polityka
Największe lotniska USA mają obsługiwać mniej lotów. To skutek shutdownu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Polityka
Gwiazda ruchu MAGA zaczyna dystansować się od Donalda Trumpa. Dlaczego?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama