Posłanka PiS na billboardach. KPRM miała zapłacić za projekt trzy miliony złotych

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów miała zapłacić miliony za projekt, w ramach którego posłanka PiS Monika Pawłowska promuje stowarzyszenie z Lubelszczyzny – informuje TVN24.

Publikacja: 19.07.2023 11:58

Monika Pawłowska

Monika Pawłowska

Foto: Wikimedia Commons/Adrian Grycuk/CC 3.0

Za billboard, który znajduje się w okolicach Biłgoraju, w okręgu wyborczym posłanki PiS Moniki Pawłowskiej, miała zapłacić Kancelaria Prezesa Rady Ministrów. Jak podaje TVN24, wartość całego projektu to ponad trzy miliony złotych. "Chcesz nauczyć się bronić? Chcesz być bezpieczna? Bezpłatnie poznaj tajniki samoobrony, naucz się udzielać pierwszej pomocy, uwierz w siebie i swoje możliwości" – czytamy na billboardzie. Na banerze znalazło się także imię i nazwisko Moniki Pawłowskiej oraz informacja o tym, że jest posłanką na Sejm i ambasadorką projektu.

Zdaniem Pawłowskiej, mimo że kampania wyborcza się jeszcze nie rozpoczęła, nie ma w tym nic złego. - Jeżeli ktoś zarzuca niemoralność, to sam jest niemoralny. Ja się cieszę i dumna jestem, że mogę przyczynić się do bezpieczeństwa kobiet - stwierdziła posłanka PiS.

Jak informuje Wirtualna Polska, konkursu nie było – Stowarzyszenie Bezpieczna Lubelszczyzna miało zgłosić ofertę do KPRM, w wyniku czego otrzymało pieniądze.

"Każdy ma prawo prowadzić kampanie wizerunkową"

Rzecznik PiS, Rafał Bochenek, zapytany został o finansowanie "kampanii informacyjnych”. - Nie wiem, kto finansuje poszczególne billboardy. Natomiast, jeśli chodzi o kampanie informacyjne, to parlamentarzyści mają prawo prowadzić tego typu działania - powiedział w rozmowie z TVN24. 

Czytaj więcej

Marek Migalski: Czy opozycja liczy, że po wyborach będą wybory?

Opozycja wskazuje, że politycy PiS dzięki takim projektom mogą informować na billboardach o przekazanych środkach w okręgach wyborczych czy o odbywającej się konwencji programowej.

Michał Moskal, dyrektor gabinetu politycznego Jarosława Kaczyńskiego zapewnia jednak, że to tylko "kampania wizerunkowa” oraz że „każdy ma prawo prowadzić kampanie wizerunkową i budować w ten sposób wizerunek i wiarygodność”.

Politycy opozycyjni podkreślają, że choć oficjalnie kampanii wyborczej nie ma, to politycy PiS już ją prowadzą. Zdaniem niektórych „potrzebna jest pilna ingerencja OBWE”.

Za billboard, który znajduje się w okolicach Biłgoraju, w okręgu wyborczym posłanki PiS Moniki Pawłowskiej, miała zapłacić Kancelaria Prezesa Rady Ministrów. Jak podaje TVN24, wartość całego projektu to ponad trzy miliony złotych. "Chcesz nauczyć się bronić? Chcesz być bezpieczna? Bezpłatnie poznaj tajniki samoobrony, naucz się udzielać pierwszej pomocy, uwierz w siebie i swoje możliwości" – czytamy na billboardzie. Na banerze znalazło się także imię i nazwisko Moniki Pawłowskiej oraz informacja o tym, że jest posłanką na Sejm i ambasadorką projektu.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Polityka
„Rzecz w tym”. Wyborcy oczekują rozwoju i rozliczeń. Dlaczego Tusk tłumaczy się z wypuszczenia Romanowskiego
Materiał Promocyjny
Mity i fakty - Czy to prawda, że elektryczne auta palą się częściej niż spalinowe?
Polityka
Marcin Romanowski chce pozwać Donalda Tuska. „Sceny jak z gangsterskiego filmu”
Polityka
Politycy PiS o koalicji rządzącej. „Myśleliśmy, że to mafia, a to gang Olsena”
Polityka
Marek Kozubal: Wiatraczek do chłodzenia dla Bosaka, czyli jak wojsko ma walczyć z anarchią
Polityka
Kurski i nie tylko. Europejski problem PiS