Reklama
Rozwiń

Promocja obietnic może PiS sporo kosztować, politycznie też

Zdaniem opozycji wydatki rządu na reklamę tzw. piątki Kaczyńskiego są nie tylko nieuzasadnione, ale też bezprawne.

Aktualizacja: 10.04.2019 21:40 Publikacja: 10.04.2019 19:47

Jarosław Kaczyński

Jarosław Kaczyński

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

2,29 mln zł – tyle warte są trzy przetargi, które rozpisała Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w celu promocji tzw. piątki Kaczyńskiego. Jeszcze większa kwota może pójść na emisję spotów w radiu i telewizji, a z dokumentów opublikowanych przez KPRM wynika, że rząd chce, by reklama precyzyjnie trafiła do odbiorców.

Przykładowo z opisu zamówienia na prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych oraz w internecie wynika, ile ma ona przynieść odsłon na Facebooku i w wyszukiwarce Google'a. W tym drugim przypadku wykonawca ma przygotować listę wyszukiwanych przez internautów słów kluczowych. Lista ma uwzględniać nawet literówki i będzie modyfikowana w trakcie trwania kampanii, by zwiększyć jej efektywność.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Polityka
Oddział Instytutu Pileckiego w Nowym Jorku wpadł w pułapkę. Skarbonka bez dna
Polityka
Sondaż: Czy Donald Tusk powinien ustąpić? Tak odpowiadają Polacy
Polityka
Po spotkaniu liderów: koalicja jeszcze istnieje. Ale Szymon Hołownia uznany za zdrajcę
Polityka
„Polityczne Michałki”: Czy rząd przełamie kryzys, ws. granicy Tusk nie miał wyjścia, SN za Nawrockim
Polityka
Sondaż CBOS: Andrzej Duda liderem rankingu zaufania do polityków. Karol Nawrocki z największym wzrostem