Spoty z udziałem marszałka województwa mazowieckiego Adama Struzika zostały wyemitowane w TVP Warszawa (186 razy) oraz w portalu internetowym tvn24.pl. Wpływowy działacz PSL opowiadał, jak segregować baterie i zużyte akumulatory.
Rzecznik urzędu marszałkowskiego Marta Milewska nie podała nam, jak długo spoty były emitowane, ale w grudniu można je było jeszcze zobaczyć. Urząd marszałkowski nie odpowiedział też, kto je produkował. Dostaliśmy tylko informację, że koszty emisji – 54 tys. zł – pokryto z budżetu państwa.
Kronika władzy
Dlaczego Struzik wystąpił w spocie? Urząd powołał się na zapisy ustawy o bateriach i akumulatorach, w myśl której „marszałek województwa realizuje zadania w zakresie prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych na terenie województwa". W ten sposób marszałek „podnosi stan świadomości ekologicznej społeczeństwa" – wyjaśniło biuro prasowe.
Milewska zauważyła, że mazowiecki urząd nie jest jedynym, „który wykorzystuje tę formę przekazu do prowadzenia kampanii edukacyjnych".
Sęk w tym, że działacze PSL od dawna upodobali sobie udział w kampaniach społecznych finansowanych z publicznych pieniędzy, głównie w trakcie kampanii wyborczej lub przed nią.