Tego typu kłopoty mają klienci Telekomunikacji Polskiej, którzy wykupili pakiety zawierające kilka usług, w tym Internet. Na wystawianej przez firmę fakturze widnieje zbiorcza opłata, bez wskazania kosztów za użytkowanie sieci. Nie mogą więc udowodnić, jakie były ich faktyczne wydatki na ten cel.
Wielu podatników uważa, że zostali oszukani, i prosi o interwencję rzecznika praw obywatelskich. Skarżą się też czytelnicy „Rz”. – Dopiero teraz okazuje się, że nie mogę odliczyć ulgi. Dlaczego TP nie poinformowała mnie o tym wcześniej, zanim doszło do podpisania umowy?
– pyta jedna z czytelniczek.
[srodtytul]Interwencja rzecznika[/srodtytul]
Zastępca rzecznika Stanisław Trociuk zwrócił się o zbadanie tej sprawy do prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej Anny Streżyńskiej. „Ze skarg wynika, że przed podpisaniem umowy na pakiet „neostrada tp z telewizją” abonenci nie są informowani, iż usługa ta nie jest usługą internetową i z tego tytułu nie mogą skorzystać z ulgi za użytkowanie sieci Internet. Abonenci dopiero później dowiadują się o skutkach swojego wyboru” – pisze rzecznik.