Aktualizacja: 07.05.2021 13:26 Publikacja: 07.05.2021 13:16
Foto: Plus Minus, Konrad Siuda
„Polska szkoła nie podołała zadaniu w czasie pandemii i cały rok szkolny, od najmłodszych do najstarszych roczników, właściwie należałoby powtórzyć. Tegoroczni maturzyści konsekwencje takiej nauki będą ponosili w dorosłym życiu” – pisze w najnowszym magazynie „Plus Minus” Piotr Jesionowski. Czy rzeczywiście powinniśmy sięgać po tak drastyczne rozwiązanie, jak powtórzenie roku szkolnego?
– Uważam, że tak, choć może nie nazywałabym tego powtórzeniem roku, bo to oznaczałoby, że w szkole najważniejsza jest dydaktyka, co jest nieprawdą. Nazwałabym to wydłużeniem edukacji o rok – na wszystkich poziomach. Żeby uczniowie mieli szansę nadrobić nie tylko sprawy dydaktyczne, ale i kontakty z rówieśnikami, żeby mieli szansę się rozwinąć i na nowo wejść w rutynę szkolną, z której wypadli przez rok edukacji zdalnej. A ta wyglądała różnie, bo czasami były to zajęcia online, a czasami wysyłanie materiałów, które uczniowie mieli sami opanować – mówi Joanna Ćwiek, autorka wywiadu z prof. Markiem Konopczyńskim pt. „Tu potrzebna jest rewolucja”.
Dlaczego w zachodniej Europie rządy robiły wszystko, by jak najdłużej utrzymać szkoły otwarte, a w Polsce zamknęliśmy je jako jedni z pierwszych i trzymaliśmy je tak długo zamknięte w zasadzie bez żadnej dyskusji społecznej nad tą kwestią? Nad tym zastanawia się Piotr Zaremba w tekście „Klasa polityczna. Najgorsza w polskiej szkole”.
Co czeka uczniów, którzy na ostatnie tygodnie roku szkolnego wrócą do szkolnych murów? Czy polska szkoła wyciągnie w ogóle jakieś wnioski z pandemii? Jak przestawić akcenty z funkcji dydaktycznych na wychowawcze? O tym wszystkim w najnowszym podcaście „Posłuchaj, Plus Minus”.
Czy Europa uczestniczy w rewolucji AI? W jaki sposób Stary Kontynent może skorzystać na rozwiązaniach opartych o sztuczną inteligencję? Czy unijne prawodawstwo sprzyja wdrażaniu innowacji?
„Psy gończe” Joanny Ufnalskiej miały wszystko, aby stać się hitem. Dlaczego tak się nie stało?
W „Miastach marzeń” gracze rozbudowują metropolię… trudem robotniczych rąk.
Spektakl „Kochany, najukochańszy” powstał z miłości do twórczości Wiesława Myśliwskiego.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Choć nie znamy jego prawdziwej skali, występuje wszędzie i dotyka wszystkich.
Muzeum Gazowni Warszawskiej to niezwykła przestrzeń, gdzie przeszłość i przyszłość przenikają się, tworząc inspirujące środowisko dla wydarzeń biznesowych i konferencji. Zlokalizowane w zabytkowym budynku dawnej aparatowni i tłoczni gazu, Muzeum zostało starannie odrestaurowane, aby oddać ducha epoki, zachowując jednocześnie pełną funkcjonalność nowoczesnej przestrzeni.
Aktywiści Ostatniego Pokolenia planują kolejną blokadę Wisłostrady w Warszawie. Ma to być „największa akcja w historii”. Urzędnicy nie widzą problemu w wynajmowaniu przybudówce tej organizacji lokalu z zasobów miejskich.
- Część Episkopatu idzie na polityczne zwarcie. Bardzo mocno zaostrzony ton zbiega się z kampanią. Część po prostu zapisała Kościół do PiS-u - uważa Barbara Nowacka, minister edukacji narodowej. Odpowiedziała w ten sposób na oświadczenie w sprawie lekcji religii w szkołach. Jak dodała, „nie wszyscy patrzą na to ze spokojem”.
Czy wojsko naprawiło straty poniesione przez mieszkańców kilku wsi koło Malborka, nad którymi z wielką prędkością przeleciał samolot bojowy MiG-29? Są poważne wątpliwości.
Ponad 60 proc. ankietowanych przez IBRiS uważa, że wprowadzenie do szkół edukacji zdrowotnej nie niesie ze sobą ryzyka deprawacji i nadmiernej seksualizacji młodych ludzi.
Do piątku mieszkańcy Szczecina mogą odbierać karmniki w siedzibach Lasów Miejskich. Podobną akcję zorganizowano w Białymstoku.
W badaniu umiejętności osób dorosłych PIAAC Polska odnotowała jeden z największych spadków w wynikach. Potrzeba inwestowania w edukację dorosłych oraz wsparcia grup o niskich kompetencjach.
W ramach popularnego programu unijnego można ubiegać się o dofinansowanie działań związanych z szeroko rozumianą edukacją. Program Erasmus+ obejmuje lata 2021-2027. Jednym z kluczowych priorytetów projektu jest mobilność edukacyjna.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas