Reklama

„Halo 2”. Niezwykłe zjawisko w historii idei

Na fenomen serii gier „Halo” warto spojrzeć jak na niezwykłe zjawisko w historii idei.

Publikacja: 08.11.2024 11:15

„Halo 2”. Niezwykłe zjawisko w historii idei

Foto: materiały prasowe

9 listopada 2004 roku świat elektronicznej rozrywki zmienił się na zawsze. Tego dnia premierę miało „Halo 2”, druga część wpływowego cyklu gier z gatunku strzelanek pierwszoosobowych (FPS – first person shooter, gra symulująca walkę z perspektywy pierwszej osoby, oczu bohatera). Jako kontynuacja „Halo: Combat Evolved”, przeboju z roku 2001 i najbardziej wpływowej gry na konsolę Xbox pierwszej generacji, „Halo 2” nie było tak wielką rewolucją techniczną ani nie stworzyło fantastycznego uniwersum. Było jednak przełomem, jeśli chodzi o sposób opowiadania historii, w niepoważnym, zdałoby się, medium.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Plus Minus
„Wyrok”: Wojna zbawienna, wojna błogosławiona
Plus Minus
„Arnhem. Dług hańby”: Żelazne spadochrony
Plus Minus
„Najdalsza Polska. Szczecin 1945-1950”: Miasto jako pole gry
Plus Minus
„Dragon Ball Z: Kakarot: Daima”: Niby nie rewolucja, ale wciąga
Plus Minus
„ZATO. Miasta zamknięte w Związku Radzieckim i Rosji”: Wstęp wzbroniony
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama