Reklama

Michał Szułdrzyński: Facebook? Bez przesady

Stali czytelnicy niniejszej rubryki zauważyli, że od kilku lat regularnie opisuję kolejne rewelacje dotyczące wpływu platform społecznościowych na nasze życie, społeczeństwo i politykę.

Publikacja: 29.10.2021 16:00

Mark Zuckerberg

Mark Zuckerberg

Foto: AFP

Teraz jednak pisanie o tym, a szczególnie o Facebooku, to jak kopanie leżącego. W ostatnich tygodniach nie ma dnia bez newsa o jakichś kontrowersyjnych działaniach firmy Marka Zuckerberga.

Katalizatorem ostatniej rewolucji stała się Francis Haugen, była pracownica zespołu monitorującego wybory w USA, która wyniosła do mediów mnóstwo wewnętrznych dokumentów firmy. Choć na mnie jej rewelacje zrobiły mniejsze wrażenie niż książka dziennikarek „New York Timesa" Sheery Frenkel i Cecili Kang „An Ugly Truth", która ukazała się przed wakacjami. No, ale jak wiadomo, dziś książek nikt nie czyta, wywiady telewizyjne Haugen ogląda się częściej.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Plus Minus
Mariusz Cieślik: Nawet Maciej Stuhr przestał komentować politykę i ja mu się nie dziwię
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Plus Minus
Jan Maciejewski: Pozwólcie dyletantom przychodzić do mnie
Plus Minus
Bogusław Chrabota: Liberalna demokracja. Obyśmy za nią nie zatęsknili
Plus Minus
Tomasz P. Terlikowski: Musimy rozliczyć się z dziedzictwem Jana Pawła II
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Plus Minus
We Francji nikt nie lubi Emmanuela Macrona
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama