Magdalena Milert. Zwycięstwo komercji nad przestrzenią publiczną

Magdalena Milert, architektka i urbanistka: W Polsce od dłuższego czasu mówi się wręcz o kryzysie planowania przestrzennego. Właściwie wszystko, co ładnego powstaje u nas w miastach, jest komercyjne. Jak choćby ogródki, gdzie można posiedzieć przy kawie. A to, co powstaje jako przestrzeń publiczna, nie jest ładne ani integrujące – zazwyczaj to tzw. betonoza.

Publikacja: 08.10.2021 10:00

Magdalena Milert, architektka i urbanistka

Magdalena Milert, architektka i urbanistka

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Artykuł dostępny tylko dla e-prenumeratorów "Rzeczpospolitej"

Oferta promocyjna
dostęp do treści rp.pl już od 9,90 zł za pierwszy miesiąc!

Wybierz najkorzystniejszą ofertę i zyskaj dostęp do najważniejszych tekstów rp.pl z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus; w tym ekskluzywnych tekstów publikowanych wyłącznie na rp.pl.

Dostęp do treści rp.pl - pakiet podstawowy nie zawiera wydania elektronicznego „Rzeczpospolitej”, archiwum tekstów, treści pochodzących z tygodników prawnych, aplikacji mobilnej i dodatków dla prenumeratorów.

Plus Minus
Hipokryzja Izraela. Czyje prawo własności jest ważniejsze?
Materiał Promocyjny
Tissot Bellissima Small Lady
Advertisement
Plus Minus
Brytyjczycy zaczęli wreszcie doceniać Polaków
Plus Minus
Michał Szułdrzyński: Prawicowa cancel culture
Plus Minus
Robert Mazurek: Abdykacja króla Zygmunta
Materiał Promocyjny
Ogromna moc wiąże się z dużą wydajnością
Plus Minus
Kataryna: Gdzie są granice pięknoduchostwa
Plus Minus
Ta mordercza klasa średnia