Reklama
Rozwiń

Nieustanne szukanie i wdrażanie pomysłów

W zmieniającym się świecie innowacje to jedyna droga do zdobycia przewag konkurencyjnych. Przedsiębiorstwa muszą być dziś gotowe na ciągłą zmianę – przekonują eksperci.

Publikacja: 25.07.2019 21:00

Poczta Polska postawi ponad 200 automatów paczkowych. Robi to jednak zbyt późno – konkurent, spółka

Poczta Polska postawi ponad 200 automatów paczkowych. Robi to jednak zbyt późno – konkurent, spółka InPost, już od dawna oferuje tego typu rozwiązania. Eksperci podkreślają, że to wyraźnie pokazuje potrzebę innowacji w firmach oraz stałego monitorowania rynku

Foto: shutterstock

Polska od lat znajduje się w ogonach wszelkich rankingów innowacyjności. W zależności od kryteriów różnego rodzaju raporty plasują nasz kraj w okolicach 20., a czasem nawet 40. miejsca. Ale eksperci do takich wyników podchodzą z dystansem.

Dariusz Śliwowski, wiceprezes Agencji Rozwoju Przemysłu (ARP), podkreśla, że skoro Korea Płd. w jednym z rankingów jest liderem, a w innym znajduje się dopiero w drugiej dziesiątce, to rodzi się pytanie o metodologie tych zestawień, a nie o kondycję innowacyjności poszczególnych rynków. Jak jest zatem z innowacyjnością Polski? – Moim zdaniem przeciętnie, ale z pozytywną tendencją. Mamy coraz więcej wysp innowacyjności, ich liczba i wielkość rośnie, choć istotnie nie tworzą jeszcze skutecznych i spójnych ekosystemów – tłumaczy wiceprezes ARP.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Orzeł Innowacji
Odpowiadamy na potrzeby rynku
Orzeł Innowacji
Ludzie pilnie poszukiwani, czyli duży problem start-upów
Orzeł Innowacji
Innowacje decydują o sile rozwoju gospodarki
Orzeł Innowacji
Marcin Piasecki: Jakie korzyści daje laur w „Orle Innowacji”
Orzeł Innowacji
Jednorożców za mało, ale smoki rosną w siłę