Nieustanne szukanie i wdrażanie pomysłów

W zmieniającym się świecie innowacje to jedyna droga do zdobycia przewag konkurencyjnych. Przedsiębiorstwa muszą być dziś gotowe na ciągłą zmianę – przekonują eksperci.

Publikacja: 25.07.2019 21:00

Poczta Polska postawi ponad 200 automatów paczkowych. Robi to jednak zbyt późno – konkurent, spółka

Poczta Polska postawi ponad 200 automatów paczkowych. Robi to jednak zbyt późno – konkurent, spółka InPost, już od dawna oferuje tego typu rozwiązania. Eksperci podkreślają, że to wyraźnie pokazuje potrzebę innowacji w firmach oraz stałego monitorowania rynku

Foto: shutterstock

Polska od lat znajduje się w ogonach wszelkich rankingów innowacyjności. W zależności od kryteriów różnego rodzaju raporty plasują nasz kraj w okolicach 20., a czasem nawet 40. miejsca. Ale eksperci do takich wyników podchodzą z dystansem.

Dariusz Śliwowski, wiceprezes Agencji Rozwoju Przemysłu (ARP), podkreśla, że skoro Korea Płd. w jednym z rankingów jest liderem, a w innym znajduje się dopiero w drugiej dziesiątce, to rodzi się pytanie o metodologie tych zestawień, a nie o kondycję innowacyjności poszczególnych rynków. Jak jest zatem z innowacyjnością Polski? – Moim zdaniem przeciętnie, ale z pozytywną tendencją. Mamy coraz więcej wysp innowacyjności, ich liczba i wielkość rośnie, choć istotnie nie tworzą jeszcze skutecznych i spójnych ekosystemów – tłumaczy wiceprezes ARP.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Orzeł Innowacji
Jakie kompetencje mają polscy innowatorzy? Widać poważne luki
Orzeł Innowacji
Szkoda, że nie działamy tylko w Polsce
Orzeł Innowacji
Łączymy specjalistów IT
Orzeł Innowacji
W polskim biznesie musi nastąpić innowacyjny przełom
Orzeł Innowacji
Dzięki nam żywność się nie psuje