Aktualizacja: 25.07.2019 21:00 Publikacja: 25.07.2019 21:00
Poczta Polska postawi ponad 200 automatów paczkowych. Robi to jednak zbyt późno – konkurent, spółka InPost, już od dawna oferuje tego typu rozwiązania. Eksperci podkreślają, że to wyraźnie pokazuje potrzebę innowacji w firmach oraz stałego monitorowania rynku
Foto: shutterstock
Polska od lat znajduje się w ogonach wszelkich rankingów innowacyjności. W zależności od kryteriów różnego rodzaju raporty plasują nasz kraj w okolicach 20., a czasem nawet 40. miejsca. Ale eksperci do takich wyników podchodzą z dystansem.
Dariusz Śliwowski, wiceprezes Agencji Rozwoju Przemysłu (ARP), podkreśla, że skoro Korea Płd. w jednym z rankingów jest liderem, a w innym znajduje się dopiero w drugiej dziesiątce, to rodzi się pytanie o metodologie tych zestawień, a nie o kondycję innowacyjności poszczególnych rynków. Jak jest zatem z innowacyjnością Polski? – Moim zdaniem przeciętnie, ale z pozytywną tendencją. Mamy coraz więcej wysp innowacyjności, ich liczba i wielkość rośnie, choć istotnie nie tworzą jeszcze skutecznych i spójnych ekosystemów – tłumaczy wiceprezes ARP.
Przedsiębiorcy technologiczni są bardzo dobrze wykształceni, ale nie mają wiedzy i umiejętności, by prowadzić st...
Musimy pozyskać finansowanie. A to jest łatwiejsze na rynku amerykańskim - mówi Konrad Zieliński, prezes Uhura B...
W momencie, kiedy startowaliśmy w Orle Innowacji, mieliśmy przechody na poziomie kilkuset tysięcy złotych. Teraz...
Jeszcze kilka lat temu w ogóle nie rozmawialiśmy o talentach, o tym, jak budować konkurencyjne zespoły, jak przy...
Nasze rozwiązania w znaczący sposób ograniczają straty żywności. W niektórych wypadkach o kilkanaście do kilkudz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas