Wódka Czysta de Luxe wytwarzana w Polmosie Lublin zadebiutowała w 2007 r. Od tego czasu zdobyła wiele prestiżowych nagród. Dziś ma około 16 proc. rynku wódek w Polsce.
Trunek sprzedawany jest w charakterystycznej butelce z etykietą o kremowym tle, utrzymaną w kolorystyce czarno-czerwonej, z poziomymi srebrnymi paskami na górze i dole.
W tym roku Destylarnia Sobieski w Stargardzie Gdańskim zmieniła opakowania wódki Stargardzkiej, upodabniając ją do wódki produkowanej w Lublinie.
Spółka Stock Polska uważa, że konkurent, wykorzystując renomę i wizerunek Czystej de Luxe, dopuścił się nieuczciwej konkurencji. Podobieństwo dotyczy kształtu butelki, kształtu i koloru zakrętki, barwy i rozmieszczenia treści na etykiecie. Produkty mogą być więc mylone, co może doprowadzić do spadku zainteresowania marką Czysta de Luxe ze względu na dużą różnicę jakościową wódek.
Do wniosku o zabezpieczenie roszczeń Stock Polska dołączyła złożone przez kilkunastu sprzedawców detalicznych oświadczenia, z których wynika, że [b]przedstawiciele handlowi konkurenta domagają się umieszczania butelek wódki Stargardzkiej w bezpośrednim sąsiedztwie wódki Czysta de Luxe, co powoduje pomyłki tak wśród obsługi sklepu, jak i klientów[/b].