Reklama
Rozwiń
Reklama

Wódka Stargardzka jak Czysta de Luxe

Na czas procesu zakazano Destylarni Sobieski sprzedaży i reklamy wódki, której butelkę i etykietę uznano za łudząco podobne do wódki Czysta de Luxe produkowanej przez Stock Polska

Publikacja: 01.10.2010 04:30

Wódka Stargardzka jak Czysta de Luxe

Foto: Fotorzepa, Rob Robert Gardziński

Wódka Czysta de Luxe wytwarzana w Polmosie Lublin zadebiutowała w 2007 r. Od tego czasu zdobyła wiele prestiżowych nagród. Dziś ma około 16 proc. rynku wódek w Polsce.

Trunek sprzedawany jest w charakterystycznej butelce z etykietą o kremowym tle, utrzymaną w kolorystyce czarno-czerwonej, z poziomymi srebrnymi paskami na górze i dole.

W tym roku Destylarnia Sobieski w Stargardzie Gdańskim zmieniła opakowania wódki Stargardzkiej, upodabniając ją do wódki produkowanej w Lublinie.

Spółka Stock Polska uważa, że konkurent, wykorzystując renomę i wizerunek Czystej de Luxe, dopuścił się nieuczciwej konkurencji. Podobieństwo dotyczy kształtu butelki, kształtu i koloru zakrętki, barwy i rozmieszczenia treści na etykiecie. Produkty mogą być więc mylone, co może doprowadzić do spadku zainteresowania marką Czysta de Luxe ze względu na dużą różnicę jakościową wódek.

Do wniosku o zabezpieczenie roszczeń Stock Polska dołączyła złożone przez kilkunastu sprzedawców detalicznych oświadczenia, z których wynika, że [b]przedstawiciele handlowi konkurenta domagają się umieszczania butelek wódki Stargardzkiej w bezpośrednim sąsiedztwie wódki Czysta de Luxe, co powoduje pomyłki tak wśród obsługi sklepu, jak i klientów[/b].

Reklama
Reklama

Sąd Okręgowy w Lublinie uznał, że spółka Stock Polska uprawdopodobniła roszczenie, i zakazał na czas procesu Destylarni Sobieski wprowadzania, sprzedaży i reklamy wódki Stargardzkiej w spornym opakowaniu. Uzasadnił, że w świetle art. 10 ust. 1 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=DF2C48ACF1285BB915250CB6E0E53724?id=170546]ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji[/link] takim zachowaniem jest oznaczenie towarów i usług w sposób mogący wprowadzić klientów w błąd co do ich pochodzenia. Zdaniem sądu jest to tym istotniejsze, że występujące na polskim rynku opakowania innych wódek nie mają tak silnych cech wspólnych z renomowanym produktem Czysta de Luxe. Ponadto Stock Polska miał pierwszeństwo oznaczenia towarowego, stosując je wcześniej.

Postanowienie jest nieprawomocne. Teraz spółka ma dwa tygodnie na wytoczenie powództwa. Nieoficjalnie wiadomo, że chce się domagać także odszkodowania.

Wódka Czysta de Luxe wytwarzana w Polmosie Lublin zadebiutowała w 2007 r. Od tego czasu zdobyła wiele prestiżowych nagród. Dziś ma około 16 proc. rynku wódek w Polsce.

Trunek sprzedawany jest w charakterystycznej butelce z etykietą o kremowym tle, utrzymaną w kolorystyce czarno-czerwonej, z poziomymi srebrnymi paskami na górze i dole.

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Reklama
Sądy i trybunały
Waldemar Żurek ujawnia projekt reformy KRS. Liczy na poparcie prezydenta
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Służby mundurowe
W 2026 roku wojsko wezwie nawet 235 tys. osób. Kto jest na liście?
Nieruchomości
Przełom w sprawie działki pod CPK. Co skłoniło Piotra Wielgomasa do jej zwrotu
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nieruchomości
Rząd kończy z patologiami w spółdzielniach mieszkaniowych. Oto, co chce zmienić
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama