Reklama
Rozwiń
Reklama

Domena z ochroną nie dla sprzedawcy

Używanie znaków towarowych umieszczonych na produktach oferowanych w internecie wiąże się z licznymi problemami, co pokazują już orzeczenia sądów – zauważa ekspert.

Aktualizacja: 22.02.2017 18:17 Publikacja: 22.02.2017 17:47

Domena z ochroną nie dla sprzedawcy

Foto: 123RF

Sprzedaż towarów znanych marek to atrakcyjna działalność. Wiąże się jednak z używaniem znaków towarowych umieszczonych na produktach, chociażby w celu poinformowania odbiorców o ofercie. Rodzi to wiele trudności i może wiązać się z nie zawsze oczywistymi rozwiązaniami. Taka sytuacja ma miejsce w przypadku rejestracji domen internetowych składających się ze znaku towarowego umieszczonego na sprzedawanych towarach.

Nabycie produktów oznaczonych znakiem towarowym uprawnia do korzystania z tego znaku w stosunku do wyrobów po raz pierwszy wprowadzonych na terenie UE przez uprawnionego lub za jego zgodą. Odpowiednie regulacje zawiera Prawo własności przemysłowej i rozporządzenie rady (WE). Instytucja wyczerpania prawa, bo o nim mowa, nie jest kwestionowanym mechanizmem również w przypadku patentów, wzorów przemysłowych czy też prawa autorskiego.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Prawne
Marcin Asłanowicz: Prawnicy nie muszą bić na alarm
Opinie Prawne
Adam Mariański: Fiasko polityki podatkowej rządu w połowie kadencji
Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: Nieudana krucjata, czyli dwa lata przywracania praworządności
Opinie Prawne
Bogusław Chrabota: Dyrektywa NIS2. Tak, ale w sposób bezpieczny dla biznesu
Opinie Prawne
Grzegorz Rychwalski: Niebezpieczne majstrowanie przy kodeksie postępowania cywilnego
Reklama
Reklama