Reklama
Rozwiń
Reklama

Zakaz słodkiego picia bez umiaru

Restauracje i bary nie mogą już oferować darmowych napojów swoim klientom.

Publikacja: 05.02.2017 12:30

Zakaz słodkiego picia bez umiaru

Foto: Fotorzepa, Magda Starowieyska

We Francji w życie weszło prawo, które zakazuje promocji typu darmowa dolewka. Nowe przepisy mają pomóc w walce z plagą otyłości. Zakazują sprzedaży słodzonych napojów po ustalonej cenie, ale bez wskazanej ilości.

Restauracje nie mogą więc zachęcać do darmowej dolewki coli, napojów gazowanych, energetyków czy syropów owocowych. Nie liczy się także to, czym zostały one posłodzone - cukrem czy niskokalorycznymi słodzikami. Fast foody muszą ze swoich placówek usunąć maszyny, z których klienci mogli korzystać samodzielnie.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month W duecie taniej i korzystaj podwójnie! Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Podatnik ma prawo nie wiedzieć, urzędnik wiedzieć musi
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Prawne
Andrzej Skowron: Kogo można oskarżyć o udział w zorganizowanej grupie przestępczej?
Opinie Prawne
Małgorzata Śledziewska: Local content to nie chwilowa moda
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Ray Charles też potrzebował asystenta
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Prawne
Julian Pawlak: Ustawa cukrowa ponownie zagraża polskiej branży przetwórczej i sadowniczej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama