Reklama

Państwu powinno na frankowiczach zależeć - pisze Bartosz Marczuk

Niedopilnowanie przez państwo sprawy ryzykownych kredytów spada częściowo na jego barki. Nie jest to wyłącznie problem klientów banków – pisze publicysta „Rzeczpospolitej”.

Publikacja: 28.01.2015 21:02

Bartosz Marczuk

Bartosz Marczuk

Foto: Fotorzepa/ Waldemar Kompała

List do prof. Leszka Balcerowicza

Wielce Szanowny Panie Profesorze,

Ośmielę się nie zgodzić z głoszonymi przez Pana poglądami na temat osób zadłużonych w szwajcarskich frankach. Używa Pan sformułowań, że „byłoby niemoralne", gdyby otrzymali oni jakąś formę pomocy. Wydaje mi się, że nie zapoznał się Pan z całością materiału dotyczącego tego problemu, stąd uproszczone sądy. W moim odczuciu niemoralne i wbrew interesowi naszej wspólnoty narodowo-obywatelskiej byłoby pozostawienie ich bez wsparcia.

Zawsze apeluje Pan, by w debacie używać argumentów i odnosić się do faktów. Jestem gorącym zwolennikiem tak prowadzonej dyskusji. Dlatego uprzejmie proszę Pana o to, by zechciał się Pan zapoznać z argumentami i faktami, które wskazują, że pozostawienie samym sobie około 2 mln obywateli w ich sytuacji nie ma wiele wspólnego z moralnością i odpowiedzialnością.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie polityczno - społeczne
Wiktoria Jędroszkowiak: Po orędziu von der Leyen – trzy błędy Unii, za które płacimy wszyscy
Opinie polityczno - społeczne
Co powiedziała Ursula von der Leyen w orędziu o UE? Zmiana kursu w paru kwestiach
Opinie polityczno - społeczne
Jak Radosław Sikorski przekuwa hejt od zwolenników prezydenta w polityczne złoto
Opinie polityczno - społeczne
Karol Nawrocki odniósł sukces w USA. Ale popełnił jeden poważny błąd
Opinie polityczno - społeczne
Marek Kutarba: Donald Trump składa obietnice Karolowi Nawrockiemu. Tylko czy zapytał Putina?
Reklama
Reklama