Reklama
Rozwiń
Reklama

Komu kodeksy dobrych praktyk niepotrzebne

Ochrona uczciwego biznesu nie może służyć akceptacji oszustw i oszustów podatkowych.

Publikacja: 09.01.2018 20:00

Komu kodeksy dobrych praktyk niepotrzebne

Foto: pexels.com

Mój wywiad udzielony niedawno PAP (21.11.2017 r.) na temat prawnokarnych dylematów działań świadczących o „dołożeniu należytej staranności" w podatku od towarów i usług doczekał się agresywnej reakcji ze strony doradcy podatkowego z firmy, w której przedtem pracował jeden z wysokich urzędników resortu finansów (Zdzisław Modzelewski, „Należyta staranność w VAT – zasady potrzebne biznesowi", „Rzeczpospolita" z 29 listopada 2017 r., zbieżność naszych nazwisk jest przypadkowa). Mój adwersarz twierdzi, że „coś mi się pomyliło", mimo że nie odniósł się nawet do choćby jednej tezy przedstawionej w wywiadzie. Jego głównym zarzutem (wręcz insynuacją) jest, że moje refleksje są „w kontekście" (co to znaczy?) jakiegoś „kodeksu dobrych praktyk", który opracowują w resorcie finansów również jego koledzy z firmy doradczej.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz:: Kupujemy okręty, czyli gospodarka, głupcze!
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: Nie wysokość, ale jakość. Dlaczego polskie podatki szkodzą gospodarce?
Opinie Ekonomiczne
Strategia, która COŚ zmienia
Opinie Ekonomiczne
Kiedy w końcu na emeryturę? Miejsce pracy decyduje za nas
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Wyścig Rosji z czasem
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama