Wiosenne autoszaleństwo

Można by rzec – szaleństwo. Nowe samochody sprzedają się jak – tu użyję tyleż wyświechtanego, co adekwatnego porównania – ciepłe bułeczki, importerzy zacierają ręce, firmy leasingowe wspólnie z bankami również, interes się kręci.

Publikacja: 05.04.2018 21:00

Wiosenne autoszaleństwo

Foto: Bloomberg

W I kwartale sprzedało się o ponad 10 proc. aut więcej niż rok temu; wszyscy wieszczą, że idziemy po kolejny rekord XXI stulecia i w tym roku nabywców znajdzie ponad 500 tys. samochodów.

Tym bardziej że producenci nie próżnują i co rusz – co doskonale widać na trwających właśnie targach w Poznaniu – kuszą nowościami czy technicznymi nowinkami. Co prawda do rekordu wszech czasów, czyli 640 tys. aut, który padł w 1999 r., wciąż jeszcze daleko, ale – co warto podkreślać – od tamtego czasu w zdecydowany sposób zmieniła się struktura sprzedaży. Kupujemy coraz mniej tanich, kiepsko wyposażonych modeli, a rośnie popyt na pojazdy ze średniej półki. Tyle że za tym wszystkim w przeważającej większości stoją firmy, którym po prostu coraz lepiej się wiedzie.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: To nie są wybory prezydenckie
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Wojna orła ze smokiem
Opinie Ekonomiczne
Dr Mateusz Chołodecki: Czy można skutecznie regulować rynki cyfrowe
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Marzenie stanie się potrzebą
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Król jest nagi. Przynajmniej ten zbrojeniowy