Reklama

Adam Woźniak: E-auta z ekologią na bakier

Produkcja samochodu elektrycznego może wyrządzać środowisku więcej szkód niż produkcja auta z silnikiem Diesla.

Publikacja: 11.12.2019 21:00

Adam Woźniak: E-auta z ekologią na bakier

Foto: Adobe Stock

Dzięki LG Chem Polska wyrasta na europejską potęgę w produkcji baterii do e-aut. A ponieważ łakniemy zagranicznych inwestycji wnoszących do gospodarki nowoczesne technologie, ten fakt powinien cieszyć. Zwłaszcza że popyt na baterie rośnie: według wrześniowego raportu brukselskiej organizacji Transport & Environment już w przyszłym roku łączna sprzedaż samochodów z napędem elektrycznym w Unii sięgnie miliona. Udział tych pojazdów w zakupach nowych aut zwiększy się w 2020 r. z obecnych 3 do ok. 5 proc., natomiast rok później nawet się podwoi. Produkcja baterii w Polsce też będzie coraz większa.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Robert Gwiazdowski: Nowa polityka klimatyczna
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Cuda ze złotym
Opinie Ekonomiczne
Iwona Trusewicz: Putin „kupił" Indie za 13 miliardów dolarów
Opinie Ekonomiczne
Prof. Koźmiński: Czy wszyscy zginiemy?
Opinie Ekonomiczne
A może budżetowe zaskoczenie to paradoksalnie niezła wiadomość dla RPP?
Reklama
Reklama