Reklama

Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow Tours: We wrześniu ruszymy na zakupy nowych obiektów

Bez sprzedaży spółka jest w stanie przetrwać do dwóch lat – twierdzi Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow Tours.

Publikacja: 22.04.2020 21:00

Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow Tours: We wrześniu ruszymy na zakupy nowych obiektów

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Jak pan ocenia obecną sytuację płynnościową spółki?

Zacznijmy od tego, że prawie 90 proc. kosztów touroperatora stanowią zmienne koszty kontraktowe, tj. zakupu miejsc w hotelach czy samolotach. Te spadły obecnie do zera, co zostało spowodowane siłą wyższą. Natomiast stałe koszty funkcjonowania spółki udało się ograniczyć aż o 70 proc. Było to działanie szybkie i stanowcze – takiego wymagała sytuacja. Firma zrobiła gruntowny przegląd wszystkich umów stałych i okazjonalnych, kosztów zakupu sprzętu czy doboru dostawców. Większość z tych umów renegocjowaliśmy, część wypowiedzieliśmy, część zaplanowanych działań odsunęliśmy w czasie. Planujemy także zamknąć 10–12 najmniej efektywnych salonów sprzedaży, a w pozostałych znacznie obniżyć koszty czynszów. Zredukowaliśmy też koszty wynagrodzeń – wynika to zarówno z programów rządowych, jak i ze zwolnień części pracowników. Spore oszczędności zrobiliśmy również w wydatkach marketingowych. W efekcie jesteśmy przygotowani na każdy scenariusz – również ten najczarniejszy. Oceniamy, że nawet bez sprzedaży będziemy mogli czekać na lepsze czasy przez półtora do dwóch lat.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Magiczne 60 procent
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Kubisiak: Kręta ścieżka rewolucji AI
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Polska to nie jest kraj dla kawoszy
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: Granice produktywności: jak infrastruktura wpływa na potencjał wzrostu
Opinie Ekonomiczne
Anna Cieślak-Wróblewska: Rząd obiecuje miliardy na zdrowie. Czy Polacy to docenią?
Reklama
Reklama