Polacy kupują smartfony online

Pandemia doprowadziła do polaryzacji na rynku smartfonów – mówi Marcin Garbarczyk, szef dywizji mobile w Samsung Electronics Polska. Wystrzelił popyt na tanie, ale i najdroższe telefony. Udział e-sprzedaży skoczył z 20 do ponad 30 proc.

Aktualizacja: 06.05.2021 21:31 Publikacja: 06.05.2021 21:00

Polacy kupują smartfony online

Foto: materiały prasowe

Czy po ubiegłorocznym boomie na smartfony i tablety został jeszcze ślad? Część badań pokazuje, że 2021 r. na tym rynku przyniósł spowolnienie.

Rok 2021 zaczęliśmy bardzo dobrze, z dwucyfrowym wzrostem. I kwartał przyniósł naszej dywizji mobile rekordowy wynik pod względem wartości sprzedaży, najlepszy, od kiedy działamy w Polsce. Ale nowy rok okazał się generalnie wyjątkowo korzystny dla całego rynku urządzeń mobilnych – rok do roku zanotował on skok o 21 proc. Na tym rosnącym rynku Samsung odnotowuje wzrost udziałów. Wpływ na nasz świetny początek roku z pewnością miało mocne portfolio produktowe, w tym nowe smartfony z serii Galaxy A oraz wcześniejsza premiera rodziny flagowych smartfonów Galaxy S21.

Pozostało 90% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację