Reklama

Prezes Gremi Media: Uporządkowaliśmy naszą grupę

Kilkunastoprocentowa rentowność netto to coś, czym można się z czystym sumieniem chwalić – mówi Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media.

Publikacja: 22.03.2020 20:00

Prezes Gremi Media: Uporządkowaliśmy naszą grupę

Foto: Fotorzepa, Robert Gardzińśki

Jak grupie udało się osiągnąć tak dobre wyniki finansowe w 2019 r.?

Kluczowe dla poprawy wyniku w 2019 r. były dwa czynniki. Pierwszy to konsekwentne wdrażanie nowych oraz dalsza konwersja już oferowanych przez wydawnictwo produktów na wersje cyfrowe. Charakteryzują się one znacznie większą rentownością, co przekłada się wprost na generowaną marżę. Proces ten pozwolił kontynuować rozpoczęty w 2018 r. trend skokowej poprawy rentowności spółki Gremi Media. Drugim czynnikiem istotnie wpływającym na wyniki całej grupy była restrukturyzacja i uporządkowanie działalności spółek zależnych. Ich wkład do wyniku EBITDA jeszcze rok temu był zaniedbywalny, teraz generują one kilkanaście procent tego wskaźnika. Uzyskaliśmy to poprzez uporządkowanie struktury grupy, polegające między innymi na rezygnacji z nierentownych i deficytowych przedsięwzięć. Wszystkie te działania doprowadziły do tego, że dzięki wdrażanej od początku 2018 r. strategii cyfrowej wskaźniki rentowności grupy osiągnęły bardzo wysokie poziomy. Rentowność EBITDA przekraczająca 20 proc. czy kilkunastoprocentowa rentowność netto to coś, czym można się już z czystym sumieniem pochwalić.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Ekspert: Zabranie 800+ Ukraińcom to zła wiadomość także dla polskich pracowników
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Trudne czasy dla ministra finansów
Opinie Ekonomiczne
Diabelski dylemat: większe zadłużenie, czy wyższe podatki. Populizm w Polsce ma się dobrze
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Sztuczna inteligencja jest jak śrubokręt
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: PiS wiele nie ugra na „aferze KPO”. Nie nadaje się na ośmiorniczki
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama