Reklama

Słabe biura mogą wypaść z rynku

Jacek Dąbrowski dyrektor finansowy Triady

Publikacja: 06.06.2009 04:16

Słabe biura mogą wypaść z rynku

Foto: Fotorzepa

[b]RZ: Jak mocno obecny kryzys odbija się na biurach turystyki wyjazdowej?[/b]

Jacek Dąbrowski: Branża notuje spadki sprzedaży wynikające z obaw Polaków co do dalszego rozwoju sytuacji. Triada wielokrotnie sugerowała, że rynek nie ma szans na wzrost większy niż kilkanaście procent. Niestety, większość touroperatorów zbyt późno się zorientowała w sytuacji i zbyt ostrożnie redukowała programy letnie, co przyniosło ogromną podaż wyjazdów w maju i w czerwcu tego roku.

[b]Dlatego teraz jest tanio. Ale czy w wakacje ceny mogą wzrosnąć? [/b]

Na pewno będzie mniej atrakcyjnych ofert last minute. Jest to skutkiem znacznej nadwyżki podaży nad popytem w wyjazdach majowych i czerwcowych, kiedy touroperatorzy dysponują dużą ilością miejsc hotelowych, a wysoki sezon wyjazdów urlopowych jeszcze się w pełni nie rozpoczął. W rezultacie imprezy sprzedawane są często poniżej kosztów.

[b]Jak zatem będą wyglądały tegoroczne wyniki finansowe touroperatorów? [/b]

Reklama
Reklama

Część zanotowała już w rekordowym dla branży zagranicznej turystyki wyjazdowej 2008 roku bardzo słabe wyniki, wykazując znaczące straty. Należy przypuszczać, że w trudniejszym tegorocznym sezonie rezultaty mogą być jeszcze gorsze. Całkiem prawdopodobne, że branża zagranicznej turystyki wyjazdowej zanotuje w tym roku jako całość ujemny rezultat finansowy, a najsłabsi z touroperatorów mogą wypaść z tego rynku.

Opinie Ekonomiczne
Jarosław Dąbrowski: Banki rozwoju w erze innowacji
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Czeska gospodarka po wyborach
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Kraj cudów?
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Wędka lepsza od ryby
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Janusz Jankowiak: Finanse publiczne – nie tędy droga
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama