Kobieta na czele imperial Tobacco

Agnieszka Świergiel. Prezes Imperial Tobacco Polska nie uważa, że bycie kobietą i matką przeszkadza w karierze

Publikacja: 13.03.2012 02:11

Agnieszka Świergiel pracuje w Imperial Tobacco od 1995 r.

Agnieszka Świergiel pracuje w Imperial Tobacco od 1995 r.

Foto: Materiał prasowy

Red

­Na cze­le trze­cie­go pro­du­cen­ta pa­pie­ro­sów w Pol­sce stoi od dwóch lat. Ste­ry w fir­mie ob­ję­ła w tym sa­mym ro­ku, gdy sze­fo­wą ca­łe­go kon­cer­nu Im­pe­rial To­bac­co zo­sta­ła Ali­son Co­oper.

Wła­ści­ciel ma­rek West i Da­vi­doff jest przy­kła­dem fir­my, w któ­rej ko­bie­ty nie są po­mi­ja­ne w awan­sach. Pa­nie pia­stu­ją po­ło­wę z sze­ściu klu­czo­wych sta­no­wisk dy­rek­tor­skich w Im­pe­rial To­bac­co Pol­ska. An­na Kacz­kow­ska­-Do­naj od­po­wia­da za fi­nan­se spół­ki, Gra­ży­na So­ko­łow­ska za spra­wy kor­po­ra­cyj­ne i praw­ne, a An­na Dę­bic­ka­-Ra­siak jest dy­rek­to­rem per­so­nal­nym. Na cze­le Im­pe­rial To­bac­co Pol­ska Ma­nu­fac­tu­ring (daw­ne­go Al­ta­di­su) stoi zaś Ka­ta­rzy­na Wo­liń­ska.

– Płeć nie ma zna­cze­nia w ro­bie­niu ka­rie­ry. W Im­pe­rial To­bac­co sta­wia­my na zróż­ni­co­wa­nie ta­len­tów, wy­obraź­ni, do­świad­czeń, kom­pe­ten­cji – mó­wi 39-let­nia Świer­giel. – Li­czy się po­ten­cjał da­nej oso­by, a tak­że to, co mo­że wnieść do fir­my oraz ja­kie ma am­bi­cje i pla­ny na przy­szłość – do­da­je.

Sze­fo­wa Im­pe­rial To­bac­co Pol­ska, ab­sol­went­ka Wy­dzia­łu Za­rzą­dza­nia Uni­wer­sy­te­tu Eko­no­micz­ne­go w Po­zna­niu, ka­rie­rę w tej fir­mie za­czę­ła w 1995 ro­ku. Pra­co­wa­ła tam ja­ko spe­cja­li­sta ds. księ­go­wo­ści, kie­row­nik fi­nan­sów i szef ra­chun­ko­wo­ści fi­nan­so­wej. W lu­tym 2009 r. awan­so­wa­ła na sta­no­wi­sko dy­rek­to­ra ds. fi­nan­sów Im­pe­rial To­bac­co Pol­ska.

– Fakt, że zo­sta­łam wy­bra­na na dy­rek­to­ra ge­ne­ral­ne­go czę­ści bry­tyj­skiej kor­po­ra­cji, świad­czy tyl­ko o tym, że mo­ja do­tych­cza­so­wa pra­ca, za­an­ga­żo­wa­nie i do­świad­cze­nie zo­sta­ły do­ce­nio­ne – mó­wi Agniesz­ka Świer­giel. – Je­śli się chce pra­co­wać i ro­bi się to z pa­sją i prze­ko­na­niem, zdo­by­wa­jąc do­świad­cze­nie i kwa­li­fi­ka­cje, kobietom wca­le nie jest trud­niej.

Zda­niem sze­fo­wej Im­pe­rial To­bac­co Pol­ska w ży­ciu służ­bo­wym naj­waż­niej­szy jest ze­spół współ­pra­cow­ni­ków, z któ­rym two­rzy się i wdra­ża stra­te­gie. Trze­ba je jed­nak rów­no­wa­żyć z ży­ciem pry­wat­nym.

– Sta­ram się utrzy­my­wać tę równowagę, na ile tyl­ko mo­gę. Mam 12-let­nią cór­kę We­ro­ni­kę, któ­ra bar­dzo mnie wspie­ra. To ona pierw­sza do­da­ła mi otu­chy, gdy do­wie­dzia­łam się, że je­stem no­mi­no­wa­na na sta­no­wi­sko sze­fa fir­my – przy­zna­je Świer­giel. Do­da­je, że po­ma­ga jej tak­że ma­ma.

Jed­nym z dzia­łań fir­my wspie­ra­nych przez Świer­giel jest pro­gram wspar­cia dla przy­szłych i mło­dych mam. Po­le­ga on m.in. na wspar­ciu ich w cza­sie cią­ży oraz uła­twie­niu im po­wro­tu do pra­cy po prze­rwie. Za roz­wi­ja­nie wo­lon­ta­ria­tu w fir­mie Świer­giel w 2011 r. do­sta­ła me­dal so­li­dar­no­ści spo­łecz­nej.

Pre­zes Im­pe­rial To­bac­co Polska lu­bi spę­dzać wol­ny czas czy­ta­jąc książ­ki i słu­cha­jąc mu­zy­ki. Ce­ni so­bie tak­że wło­ską kuch­nię.

­Na cze­le trze­cie­go pro­du­cen­ta pa­pie­ro­sów w Pol­sce stoi od dwóch lat. Ste­ry w fir­mie ob­ję­ła w tym sa­mym ro­ku, gdy sze­fo­wą ca­łe­go kon­cer­nu Im­pe­rial To­bac­co zo­sta­ła Ali­son Co­oper.

Wła­ści­ciel ma­rek West i Da­vi­doff jest przy­kła­dem fir­my, w któ­rej ko­bie­ty nie są po­mi­ja­ne w awan­sach. Pa­nie pia­stu­ją po­ło­wę z sze­ściu klu­czo­wych sta­no­wisk dy­rek­tor­skich w Im­pe­rial To­bac­co Pol­ska. An­na Kacz­kow­ska­-Do­naj od­po­wia­da za fi­nan­se spół­ki, Gra­ży­na So­ko­łow­ska za spra­wy kor­po­ra­cyj­ne i praw­ne, a An­na Dę­bic­ka­-Ra­siak jest dy­rek­to­rem per­so­nal­nym. Na cze­le Im­pe­rial To­bac­co Pol­ska Ma­nu­fac­tu­ring (daw­ne­go Al­ta­di­su) stoi zaś Ka­ta­rzy­na Wo­liń­ska.

Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Ropa, dolary i krew
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Przesadzamy z OZE?
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czekanie na zmianę pogody