Reklama
Rozwiń
Reklama

Polacy cenią jakość

Rozmowa z Joanną Strzelec-Stewart, właścicielką Red Onion

Publikacja: 10.05.2012 04:00

Joanna Strzelec-Stewart

Joanna Strzelec-Stewart

Foto: materiały prasowe

Rz: Czy Polacy zaczynają doceniać dobry design? Przecież za mniejsze pieniądze mogą kupić podobny produkt, czasami równie funkcjonalny.

Joanna Strzelec-Stewart: Widać, że podejście zaczyna się zmieniać i dobry produkt – marka, projektant – zaczyna się naprawdę liczyć. Oczywiście mówimy głównie o mieszkańcach dużych miast, przeważnie z klasy średniej.

Dla osób mniej zarabiających takiego znaczenia wciąż to nie ma.

A czy polskie firmy także stawiają na dobre projekty i pojawiają się produkty konkurencyjne dla importu?

Oczywiście, że się pojawiają, ale głównie na etapie projektów. Nawet gdy powstanie coś naprawdę świetnego, projektant na etapie prac nie bierze zbytnio pod uwagę, jak ten produkt ma później zostać wyprodukowany i ile będzie to kosztowało. Wtedy się okazuje, że warunki handlowe są zupełnie nie do zaakceptowania. Widziałam już sporo fajnych rzeczy, które chciałam w swoich sklepach sprzedawać, ale ich ostateczne ceny były zupełnie nie do zaakceptowania. Dlatego ok. 90 proc. naszej sprzedaży to produkty importowane.

Reklama
Reklama

Jak ta branża się promuje? To wciąż targi czy może już Internet?

Targi są główną formą promocji i prezentacji nowości. Czołówka branży musi się na nich pokazywać, wszyscy tam też przyjeżdżają. Nie słabnie także prasa branżowa.

Polskie firmy są tam widoczne?

Pojawiają się, ale raczej w ramach imprez towarzyszących czy w sekcji dla młodych projektantów.

—rozm. Piotr Mazurkiewicz

Rz: Czy Polacy zaczynają doceniać dobry design? Przecież za mniejsze pieniądze mogą kupić podobny produkt, czasami równie funkcjonalny.

Joanna Strzelec-Stewart: Widać, że podejście zaczyna się zmieniać i dobry produkt – marka, projektant – zaczyna się naprawdę liczyć. Oczywiście mówimy głównie o mieszkańcach dużych miast, przeważnie z klasy średniej.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Nie ma darmowych lunchów. Regulacji też
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Reklama
Reklama