Reklama
Rozwiń
Reklama

Polacy cenią jakość

Rozmowa z Joanną Strzelec-Stewart, właścicielką Red Onion

Publikacja: 10.05.2012 04:00

Joanna Strzelec-Stewart

Joanna Strzelec-Stewart

Foto: materiały prasowe

Rz: Czy Polacy zaczynają doceniać dobry design? Przecież za mniejsze pieniądze mogą kupić podobny produkt, czasami równie funkcjonalny.

Joanna Strzelec-Stewart: Widać, że podejście zaczyna się zmieniać i dobry produkt – marka, projektant – zaczyna się naprawdę liczyć. Oczywiście mówimy głównie o mieszkańcach dużych miast, przeważnie z klasy średniej.

Dla osób mniej zarabiających takiego znaczenia wciąż to nie ma.

A czy polskie firmy także stawiają na dobre projekty i pojawiają się produkty konkurencyjne dla importu?

Oczywiście, że się pojawiają, ale głównie na etapie projektów. Nawet gdy powstanie coś naprawdę świetnego, projektant na etapie prac nie bierze zbytnio pod uwagę, jak ten produkt ma później zostać wyprodukowany i ile będzie to kosztowało. Wtedy się okazuje, że warunki handlowe są zupełnie nie do zaakceptowania. Widziałam już sporo fajnych rzeczy, które chciałam w swoich sklepach sprzedawać, ale ich ostateczne ceny były zupełnie nie do zaakceptowania. Dlatego ok. 90 proc. naszej sprzedaży to produkty importowane.

Reklama
Reklama

Jak ta branża się promuje? To wciąż targi czy może już Internet?

Targi są główną formą promocji i prezentacji nowości. Czołówka branży musi się na nich pokazywać, wszyscy tam też przyjeżdżają. Nie słabnie także prasa branżowa.

Polskie firmy są tam widoczne?

Pojawiają się, ale raczej w ramach imprez towarzyszących czy w sekcji dla młodych projektantów.

—rozm. Piotr Mazurkiewicz

Opinie Ekonomiczne
Andrzej Wojtyna: Rada Fiskalna – trzeba nadrobić stracony czas
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: List do Św. Mikołaja, który wierzy w wolny rynek
Opinie Ekonomiczne
Ptak-Iglewska: Rolnicy zwalczają Mercosur i narażają europejskie bezpieczeństwo
Opinie Ekonomiczne
Iwona Trusewicz: Pieniądze dla Ukrainy: zwyciężył strach i lobby rosyjskie
Opinie Ekonomiczne
Zielony wodór: lekcja z niemieckiego fiaska
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama