Reklama

Michał Niewiadomski: Mięso tylko dla bogatych

Wegetarianizm nie jako efekt decyzji konsumenta, lecz ekonomiczna konieczność? Może do tego dojść prędzej, niż miłośnicy schabowego się spodziewają.

Aktualizacja: 09.08.2020 21:24 Publikacja: 09.08.2020 21:00

Michał Niewiadomski: Mięso tylko dla bogatych

Foto: Adobe Stock

Coraz więcej Polaków ogranicza spożywanie produktów pochodzenia zwierzęcego. Przybywa barów oraz restauracji wegańskich i wegetariańskich, a do wytwarzania sojowych parówek i bezmięsnej szynki biorą się nawet tradycyjni producenci wędlin. Ten trend, widoczny jeszcze przed pojawieniem się Covid-19, pandemia tylko wzmocniła. Z badań, które opisujemy w tym wydaniu „Rzeczpospolitej", wynika, że w czasach koronawirusa 40 proc. Polaków zmieniło nawyki żywieniowe, a z tych osób co czwarta je mniej mięsa, prawie co piąta korzysta z jego zamienników, a co dziesiąta ograniczyła nawet ilość nabiału w diecie.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Błędowski: Migracja w USA – mity i fakty
Opinie Ekonomiczne
Prof. Karpa: Starcie USA–Chiny: ideologia czy technologia? No i co z tą Europą?
Opinie Ekonomiczne
Minister środowiska Tajwanu: Nasz udział w transformacji klimatycznej
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama