1. Przekaz dopasowany do marki
Podstawą dobrego przekazu, który wywiera na odbiorcy zamierzony efekt, jest spójność i wiarygodność. Nie warto udawać kogoś, kim nie jesteśmy, ponieważ takie działanie łatwo zostanie zauważone, a tym samym stracimy zaufanie oraz potencjalnego klienta. Postarajmy się stworzyć maksymalnie spójny przekaz – pamiętajmy o naszym logo, zamieszczonym w widocznym miejscu, wykorzystywaniu barw oraz symboli kojarzących się z marką, dobraniu formy, która nawiązywać będzie do specyfiki naszego produktu czy usług.
2. Przekaz dopasowany do odbiorców
Rozpoczynając prowadzenie własnej działalności na pewno określiliśmy swoją grupę docelową. Teraz to właśnie do niej musimy dopasować formę naszego przekazu. Wsłuchajmy się w potrzeby naszych odbiorców, ich sposób komunikacji – to zdradzi nam, w jaki sposób możemy skutecznie nawiązać z nimi kontakt. Taka ciekawą formę marketingu zastosował m.in. innowacyjny polski start-up CupSell.pl. Prezes tej darmowej, odnoszącej sukcesy platformy do robienia nadruków na koszulki sam nagrywa filmiki i publikuje je na kanale firmowym na YouTube. Znajdziemy tam parodie teledysków, życzenia urodzinowe dla jednego z klientów czy pełne energii klipy. Rozrywkowa forma, bezpośredniość i całkowicie nieoficjalna formuła w pełni odpowiadają targetowi – młodym, kreatywnym, wyluzowanym osobom, ceniącym sobie szczerość, wygodę oraz dobrą zabawę.