Google promuje własne usługi

Teraz mamy dowody na to, że Google nie przedstawia wyników wyszukiwania w sposób do końca uczciwy -mówi Dominik Batorski, socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego.

Publikacja: 15.04.2015 22:00

Google promuje własne usługi

Foto: Fotorzepa/Krzysztof Skłodowski

Rz: Komisja Europejska zarzuca koncernowi Google, że nadużywa dominującej pozycji na rynku wyszukiwarek internetowych. Google miałby faworyzować swoje oferty kosztem konkurentów. Na czym ten proceder polega?

Dominik Batorski: Dwie osoby wpisujące to samo hasło w wyszukiwarce mogą zobaczyć różne wyniki, w zależności od tego, czego szukały wcześniej lub gdzie obecnie się znajdują. Teraz mamy dowody na to, że Google nie przedstawia wyników wyszukiwania w sposób do końca uczciwy. Nadmiernie promuje własne usługi. Jeżeli ktoś wyszukuje np. połączenia lotnicze, a Google ma serwis, który takie informacje udostępnia, to swój serwis promuje bardziej, niż wynikałoby to z działania samego algorytmu.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację