Google promuje własne usługi

Teraz mamy dowody na to, że Google nie przedstawia wyników wyszukiwania w sposób do końca uczciwy -mówi Dominik Batorski, socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego.

Publikacja: 15.04.2015 22:00

Google promuje własne usługi

Foto: Fotorzepa/Krzysztof Skłodowski

Rz: Komisja Europejska zarzuca koncernowi Google, że nadużywa dominującej pozycji na rynku wyszukiwarek internetowych. Google miałby faworyzować swoje oferty kosztem konkurentów. Na czym ten proceder polega?

Dominik Batorski: Dwie osoby wpisujące to samo hasło w wyszukiwarce mogą zobaczyć różne wyniki, w zależności od tego, czego szukały wcześniej lub gdzie obecnie się znajdują. Teraz mamy dowody na to, że Google nie przedstawia wyników wyszukiwania w sposób do końca uczciwy. Nadmiernie promuje własne usługi. Jeżeli ktoś wyszukuje np. połączenia lotnicze, a Google ma serwis, który takie informacje udostępnia, to swój serwis promuje bardziej, niż wynikałoby to z działania samego algorytmu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Ukraina po 3,5 roku wojny: wiatr wieje w oczy, pomoc wygasa, a planu B brak
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Panika nad wyschniętą kałużą
Opinie Ekonomiczne
ArcelorMittal odpowiada Instratowi
Opinie Ekonomiczne
Jak zasypać Rów Mariański deficytu finansów publicznych w Polsce
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Cud zielonej wyspy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama