Google promuje własne usługi

Teraz mamy dowody na to, że Google nie przedstawia wyników wyszukiwania w sposób do końca uczciwy -mówi Dominik Batorski, socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego.

Publikacja: 15.04.2015 22:00

Google promuje własne usługi

Foto: Fotorzepa/Krzysztof Skłodowski

Rz: Komisja Europejska zarzuca koncernowi Google, że nadużywa dominującej pozycji na rynku wyszukiwarek internetowych. Google miałby faworyzować swoje oferty kosztem konkurentów. Na czym ten proceder polega?

Dominik Batorski: Dwie osoby wpisujące to samo hasło w wyszukiwarce mogą zobaczyć różne wyniki, w zależności od tego, czego szukały wcześniej lub gdzie obecnie się znajdują. Teraz mamy dowody na to, że Google nie przedstawia wyników wyszukiwania w sposób do końca uczciwy. Nadmiernie promuje własne usługi. Jeżeli ktoś wyszukuje np. połączenia lotnicze, a Google ma serwis, który takie informacje udostępnia, to swój serwis promuje bardziej, niż wynikałoby to z działania samego algorytmu.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Król jest nagi. Przynajmniej ten zbrojeniowy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Dlaczego znika hejt na elektryki
Opinie Ekonomiczne
Agata Rozszczypała: O ile więcej od kobiet zarabiają mężczyźni
Opinie Ekonomiczne
Iwona Trusewicz: Rodeo po rosyjsku, czyli jak ujeździć Amerykę
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Nie tylko meble. Polska gospodarka wpada w pułapkę