I tak dla klienta najważniejsze są wyprzedaże

Koncentracja produkcji w motoryzacji zawsze przynosi zwiększenie unifikacji. Jest coraz więcej tych samych części i komponentów, coraz bardziej upodabniają się wnętrza, maleje liczba wariantów. Czy tak będzie w przypadku opli, peugeotów i citroenów – pewnie za jakiś czas się przekonamy.

Publikacja: 23.11.2017 21:00

I tak dla klienta najważniejsze są wyprzedaże

Foto: Bloomberg

Jednak o tym, jak przejęcie Opla przez PSA może odbić się na polskim rynku, niekoniecznie zdecydują zmiany organizacyjne. To przede wszystkim auta wystawiane w salonach będą miały wpływ na ocenę marek przez klientów. Udany samochód nakręci bowiem popyt. Z kolei nietrafiony może pogorszyć notowania także pozostałych modeli producenta.

Od stycznia wszystkie trzy marki zanotowały w Polsce zwyżki sprzedaży, przy czym Peugeot i Citroen nawet dwucyfrowe. Ten pierwszy przyciąga zwłaszcza „Samochodem Roku 2017", czyli modelem 3008, oraz jego większym bratem – 5008. Z kolei Citroen mocno liczy na nowego awangardowego C3 Aircrossa. Ale i Opel dysponuje potężnym atutem w postaci Astry, która jest trzecim autem w rankingu najpopularniejszych samochodów na polskim rynku. Dobrze przyjęte zostały również dwie jego nowości: Crossland i Grandland, a także druga generacja flagowca marki – Insigni.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Deklaracja Ateńska: chcemy latać więcej, ale ciszej i czyściej
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Donald Trump wygrał w Hadze, ale Europa wygrała jeszcze bardziej
Opinie Ekonomiczne
NATO zrobiło swoje. Teraz czas na UE
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czy zbrojenia napędzają gospodarkę?
Opinie Ekonomiczne
Wojciech Szymczak: Czy w świecie AI edukacja jest jeszcze potrzebna