Reklama

Mateusz Juroszek, prezes STS: Wierzymy w Quercusa i giełdę

Inwestować będziemy zawsze – mówi nam Mateusz Juroszek, prezes STS, w latach 2011–2019 wiceprezes Atalu.

Publikacja: 30.03.2021 21:00

Mateusz Juroszek, prezes STS: Wierzymy w Quercusa i giełdę

Foto: rp.pl

Rodzina Juroszków kojarzona jest z deweloperskim Atalem i bukmacherskim STS. Ujawniliście się właśnie jako właściciele prawie 10 proc. akcji Quercus TFI. Skąd pomysł na taką inwestycję?

Staramy się dywersyfikować aktywa. Znamy i cenimy Sebastiana Buczka, podoba nam się sposób, w jaki prowadzi spółkę, jaki ma wkład w rozwój rynku kapitałowego, jakie ma spojrzenie na rynek. To finansowo i strategicznie ciekawa inwestycja. Uważamy, że przed Quercusem, ale i ogólnie TFI oraz samą giełdą perspektywy są dobre. A zainteresowanie Polaków rynkiem kapitałowym rośnie. Nic dziwnego – w takim otoczeniu makroekonomicznym, kiedy banki oferują lokaty z ekstremalnie niskim oprocentowaniem, poszukują możliwości bardziej zyskownego ulokowania pieniędzy, których na rachunkach wciąż jest mnóstwo. To dotyczy nie tylko Kowalskich, bo firmy też mają dużo gotówki i mierzą się z ujemnym oprocentowaniem w bankach. W STS już od dawna lokujemy część środków w funduszach. Spodziewamy się więc napływu pieniędzy do TFI i wierzymy w Quercusa.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Opinie Ekonomiczne
Roguski: Przyszłość mieszkaniówki. Państwa-miasta i pułapka domów za 1 zł
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Do dziecka trzeba dwojga
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama