Aktualizacja: 09.10.2018 12:12 Publikacja: 09.10.2018 12:04
Foto: Fotorzepa, Piotr Guzik
„Repolonizacja” może okazać się doskonałym paliwem politycznym w sytuacji zbliżających się wyborów samorządowych. Polityk może powiedzieć, że to teraz firma „polska”, czy „narodowa”, choć często nie bardzo wie, która właściwie nią jest. Czy za takie uznać firmy z produkujące w Polsce (ale mogą to robić zagraniczne firmy), zarejestrowane tu, obecne na GPW, czy muszą być konkretnie z polskim kapitałem? Ale tu pojawia się problem, bo wiele firm ma takowy, ale mają fabryki za granicą i są zarejestrowane np. na Cyprze i tam płacą podatki. W tym czasie zagraniczny przedsiębiorca może podatki płacić u nas i zatrudniać polskich pracowników. Kto jest bardziej polski? Politycy PiS nie wchodzą jednak w takie filozoficzne rozważania. Polski to najlepiej państwowy. Niech więc PFR przejmuje, choć takie odzyskiwanie poszczególnych firm to raczej rzadkość w Europie. Czesi jakoś nie biją się o należącą do Volkswagena Skodę. Najwyraźniej zachowali jeszcze trochę zdrowego rozsądku.
Polsce brakuje koordynatora transformacji regionów węglowych. Czas ucieka, a wraz z nim mogą uciec pieniądze.
Koniec lania wody. Wyborcy nie interesuje, czy przyszły prezydent uprawia jogging czy boks. Od kandydata/kandyda...
Jeśli chcemy budować silną armię, to musimy zwiększyć jej finansowanie. Jeśli tego nie zrobimy, to powinniśmy… z...
W cztery lata liczba pracujących emerytów wzrosła aż o 30 proc. To skutek dobrej koniunktury, ale i korzystnych...
Proponujemy trzy bonusy dla seniorów zachęcające do opóźnienia przejścia na emeryturę. Są one osadzone w systemi...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas