Rz: Jakim narzędziem może być Facebook dla małego i średniego biznesu?
Ciaran Quilty: Wyobraźmy sobie mały warszawski sklep z T-shirtami. Otóż jego klienci mieszkają nie tylko na pobliskim osiedlu czy w jednej dzielnicy, ale znajdują się na całym świecie. Facebook umożliwia dotarcie do 1,44 miliarda ludzi na całym globie, w tym do ponad 13 milionów w Polsce.
Właśnie: „umożliwia". Pod warunkiem, że ci ludzie jakoś zainteresują się ofertą MSP na Facebooku.
C.Q.: Na świecie ponad 40 milionów małych i średnich firm wykorzystuje strony na Facebooku do promowania swej działalności. A w Polsce 84 proc. użytkowników Facebooka jest połączonych ze stroną należąca do małej lub średniej firmy. Dlatego widzimy tu spory potencjał do działania. Dajemy naprawdę duże możliwości, czasami wcale nie takie oczywiste. Podam przykład firmy produkującej okulary słoneczne. Ten rynek na świecie jest podzielony między dużych, markowych graczy. Ale nie znaczy to, że małe firmy nie mają szans. Jedna z nich zaczynała właściwie od niczego, a teraz wysyła swoje okulary do ponad 100 krajów na świecie. Skąd ta kariera? Po prostu te okulary polecali sobie użytkownicy Facebooka.
Jak to wygląda w Polsce? Kto odnosi sukces?