Reklama

Światowe firmy inwestują w wiedzę

W rodzimych spółkach drzemie wielki potencjał innowacyjności – twierdzi partner Deloitte Magdalena Burnat-Mikosz.

Publikacja: 13.09.2015 22:00

Światowe firmy inwestują w wiedzę

Foto: materiały prasowe

Rz: Z danych Deloitte wynika, że jedna trzecia polskich firm ma wypracowaną strategię badań, rozwoju i wspierania innowacyjności. Jest aż tak dobrze?

Magdalena Burnat-Mikosz: Pod względem innowacyjności Polska jest ciągle w ogonie UE. W raporcie Innovation Union Scoreboard 2015 nasz kraj określono jako umiarkowanego innowatora. Charakteryzujemy się niskimi nakładami na badania i rozwój (B+R), w szczególności wydatkami przedsiębiorców prywatnych. Choć większość polskich firm nie opiera jeszcze planów wzrostu na przemyślanej strategii innowacyjności, są przykłady takich, które coraz bardziej odważnie zdobywają międzynarodowe rynki. Takie nazwy jak Estimote (producent beaconów – red.) czy Saule Technologies, spółka, która chce zrewolucjonizować branżę fotowoltaiczną, coraz głośniejszym echem rozbrzmiewają w świecie wielkiego biznesu. KGHM startuje z projektem zautomatyzowanej kopalni, Pesa i Newag zdobywają coraz to nowe rynki. W rodzimych spółkach drzemie wielki, nieujawniony potencjał innowacyjności. Polska staje się rozwiniętą gospodarką, koszty pracy rosną, a innowacja to klucz do rozwoju.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Co polscy politycy wiedzą o gospodarce i dlaczego jest to groźne
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: Dylematy finansowania zrównoważonego rozwoju
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Używane, tanio oddam. O co chodzi z amerykańskimi transporterami Stryker?
Opinie Ekonomiczne
Prof. Chłoń-Domińczak: Dlaczego ekonomiści rozmawiają o demografii
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Krakowiak: Regulacje nie są lekiem na wszystko
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama