Światowe firmy inwestują w wiedzę

W rodzimych spółkach drzemie wielki potencjał innowacyjności – twierdzi partner Deloitte Magdalena Burnat-Mikosz.

Publikacja: 13.09.2015 22:00

Światowe firmy inwestują w wiedzę

Foto: materiały prasowe

Rz: Z danych Deloitte wynika, że jedna trzecia polskich firm ma wypracowaną strategię badań, rozwoju i wspierania innowacyjności. Jest aż tak dobrze?

Magdalena Burnat-Mikosz: Pod względem innowacyjności Polska jest ciągle w ogonie UE. W raporcie Innovation Union Scoreboard 2015 nasz kraj określono jako umiarkowanego innowatora. Charakteryzujemy się niskimi nakładami na badania i rozwój (B+R), w szczególności wydatkami przedsiębiorców prywatnych. Choć większość polskich firm nie opiera jeszcze planów wzrostu na przemyślanej strategii innowacyjności, są przykłady takich, które coraz bardziej odważnie zdobywają międzynarodowe rynki. Takie nazwy jak Estimote (producent beaconów – red.) czy Saule Technologies, spółka, która chce zrewolucjonizować branżę fotowoltaiczną, coraz głośniejszym echem rozbrzmiewają w świecie wielkiego biznesu. KGHM startuje z projektem zautomatyzowanej kopalni, Pesa i Newag zdobywają coraz to nowe rynki. W rodzimych spółkach drzemie wielki, nieujawniony potencjał innowacyjności. Polska staje się rozwiniętą gospodarką, koszty pracy rosną, a innowacja to klucz do rozwoju.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Opinie Ekonomiczne
Prof. Elżbieta Chojna-Duch: Strategiczna autonomia w Europie
Opinie Ekonomiczne
Marek Tatała: Czy deregulacja się opłaca?
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Niemiecka bazooka finansowa odpali przemysł
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czy Europa może być znów wielka?
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Donald Trump rąbie siekierą, Europa odpowiada skalpelem
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń