Reklama

Z Rosją nie współpracujemy

Izrael zainwestował miliardy w bezzałogowce, a ich rozwój zajął około 30 lat. Można przypuszczać, że właśnie tyle zajęłoby to polskiemu przemysłowi, gdyby chciał stworzyć je samodzielnie – mówi wiceprezes Elbit Systems Danny Israeli.

Publikacja: 08.10.2015 22:00

Hermes 450 – dron taktyczny średniego zasięgu firmy Ebit Systems

Hermes 450 – dron taktyczny średniego zasięgu firmy Ebit Systems

Foto: materiały prasowe

Rz: W Polsce nie brak opinii, że nasz kraj powinien skonstruować i wyprodukować bezzałogowce samodzielnie, bez partnerów z zagranicy. To możliwe, polski przemysł podołałby takiemu zadaniu?

Danny Israeli: Tak, oczywiście, jest to możliwe. Trzeba jednak pamiętać, że Izrael zainwestował miliardy dolarów w bezzałogowe systemy powietrzne, a ich rozwój do obecnego poziomu zajął około 30 lat. I mogę przypuszczać, że właśnie tyle czasu cały proces zająłby polskiemu przemysłowi obronnemu, gdyby chciał stworzyć systemy samodzielnie. Potem jeszcze dużo czasu zajęłoby zbieranie doświadczeń – a nasze drony mają za sobą pięćset tysięcy godzin lotu. Takie doświadczenie mają tylko dwie armie na świecie, Izraela i USA. Dlatego uważam, że najlepszym wyjściem dla polskiego przemysłu zbrojeniowego jest zyskanie swoistej przewagi poprzez dostęp do najlepszych technologii w krótkim czasie. A to możemy zagwarantować.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Sztuczna inteligencja jest jak śrubokręt
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: PiS wiele nie ugra na „aferze KPO”. Nie nadaje się na ośmiorniczki
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Polska bezbronna przed dronami. To kolejne ostrzeżenie
Opinie Ekonomiczne
Cezary Stypułkowski: 20 miliardów na stole. Co oznacza reorganizacja PZU i Pekao
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Wniosek z rozmów o pokoju jest oczywisty: musimy się zbroić
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama