Reklama

Polska to wyjątkowy mobilny rynek

Inaczej niż w Europie, w Polsce w dłuższym terminie z powodzeniem mogą walczyć o konsumentów cztery, a nie trzy sieci komórkowe – podkreśla w rozmowie z Urszulą Zielińską prezes P4, operatora Play, Joergen Bang-Jensen.

Publikacja: 23.02.2016 21:00

Polska to wyjątkowy mobilny rynek

Foto: Fotorzepa, Darek Golik

Rz: Właśnie opublikowaliście wyniki za 2015 rok. Jaki on był dla rynku, a jaki dla sieci Play?

Na początku 2015 roku powiedzieliśmy, że rynek telekomunikacyjnych usług mobilnych wzrośnie o 1–2 proc. i choć nie znamy jeszcze danych od naszych dwóch konkurentów – moim zdaniem tak też się stało. Dla nas to był kolejny rekordowy i ważny pod wieloma względami rok. Zadbaliśmy o częstotliwości 800 i 2600 MHz i tym samym mamy wystarczające zasoby pasma na kolejnych kilka lat. Z naszych usług skorzystało 1,86 mln nowych użytkowników i tym samym – co zaskoczyło także nas – miniony rok był najlepszy pod tym względem w historii firmy. W sumie w grudniu obsługiwaliśmy 14,15 mln klientów, co w połączeniu z działaniami T-Mobile, który wyczyścił bazy danych z tzw. martwych dusz, sprawiło, że nasz udział w rynku przekroczył 25 proc. Polska jest tym samym wyjątkowym rynkiem na tle Europy z czterema operatorami o tak wyrównanej pozycji.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Michał Kanownik: Z chmury korzystamy chętnie, ale bez pomysłu
Opinie Ekonomiczne
ArcelorMittal odpowiada Instratowi
Opinie Ekonomiczne
Mikołaj Fidziński: Odrętwiały rynek pracy
Opinie Ekonomiczne
Greenpeace: Strategia PGE, czyli węgiel Schroedingera
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Modlin odbudowuje się po PiS-ie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama