Tylko ciągły rozwój i innowacje przekładają się na eksport

Sprzedajemy nasze produkty, ale także wizję, perspektywę - mówi Romuald Gierszal, prezes zarządu Optiguard.

Publikacja: 02.03.2016 21:00

Tylko ciągły rozwój i innowacje przekładają się na eksport

Foto: materiały prasowe

Rz: Potrzebna jest budowa silnej marki polskiej gospodarki na rynkach zagranicznych?

Romuald Gierszal: Potrzebne jest postrzeganie gospodarki jako dziedziny, która wychodzi poza kraj. Jest to jednak obszar wrażliwy, bo każda z firm ma swą specyfikę i plany. Jeśli wszystko umieścimy w „jednym koszu" to można wiele rzeczy pominąć. Dlatego decydujący o sprawach gospodarczych powinni przygotować program eksportowy w konsultacji z przedsiębiorcami. Warto nas zapytać – jak my postrzegamy eksport i co w nim nam może pomóc. Na niektórych rynkach Polska już teraz ma doskonałą markę. Nasza firma sprzedała produkty do ponad 40 krajów. Mówię „sprzedała", a nie sprzedaje, bo w niektórych krajach współpracę zakończyliśmy, np. w Rosji z powodu kryzysu. Podobnie było z Białorusią. Zresztą w Europie Środkowo-Wschodniej to Polska jest liderem i nasi partnerzy z tego obszaru patrzą na nas jako na firmy, na których można się wzorować. Odbiorcy z krajów bałtyckich uwielbiają nasze produkty. Podobnie jest w Rumunii. Natomiast na zachodzie Europy markę trzeba budować znacznie dłużej.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Opinie Ekonomiczne
Pensje Polaków dogoniły zarobki Brytyjczyków. O czym to świadczy?
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: To nie są wybory prezydenckie
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Wojna orła ze smokiem
Opinie Ekonomiczne
Dr Mateusz Chołodecki: Czy można skutecznie regulować rynki cyfrowe
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Marzenie stanie się potrzebą