Tylko ciągły rozwój i innowacje przekładają się na eksport

Sprzedajemy nasze produkty, ale także wizję, perspektywę - mówi Romuald Gierszal, prezes zarządu Optiguard.

Publikacja: 02.03.2016 21:00

Tylko ciągły rozwój i innowacje przekładają się na eksport

Foto: materiały prasowe

Rz: Potrzebna jest budowa silnej marki polskiej gospodarki na rynkach zagranicznych?

Romuald Gierszal: Potrzebne jest postrzeganie gospodarki jako dziedziny, która wychodzi poza kraj. Jest to jednak obszar wrażliwy, bo każda z firm ma swą specyfikę i plany. Jeśli wszystko umieścimy w „jednym koszu" to można wiele rzeczy pominąć. Dlatego decydujący o sprawach gospodarczych powinni przygotować program eksportowy w konsultacji z przedsiębiorcami. Warto nas zapytać – jak my postrzegamy eksport i co w nim nam może pomóc. Na niektórych rynkach Polska już teraz ma doskonałą markę. Nasza firma sprzedała produkty do ponad 40 krajów. Mówię „sprzedała", a nie sprzedaje, bo w niektórych krajach współpracę zakończyliśmy, np. w Rosji z powodu kryzysu. Podobnie było z Białorusią. Zresztą w Europie Środkowo-Wschodniej to Polska jest liderem i nasi partnerzy z tego obszaru patrzą na nas jako na firmy, na których można się wzorować. Odbiorcy z krajów bałtyckich uwielbiają nasze produkty. Podobnie jest w Rumunii. Natomiast na zachodzie Europy markę trzeba budować znacznie dłużej.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Ekonomiczne
ArcelorMittal odpowiada Instratowi
Opinie Ekonomiczne
Mikołaj Fidziński: Odrętwiały rynek pracy
Opinie Ekonomiczne
Greenpeace: Strategia PGE, czyli węgiel Schroedingera
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Modlin odbudowuje się po PiS-ie
Opinie Ekonomiczne
Monika Różycka: Taniec zamiast rozkazu. O modelach przywództwa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama