Przemysław Tychmanowicz: Pieniądz rządzi światem, również tym sportowym

Ponad 1 mld zł wyniosły w 2020 r. wydatki firm na sport. Chociaż jest to wartość mniejsza od tej z 2019 r. to i tak może przyprawiać o zawrót głowy.

Aktualizacja: 30.05.2021 19:57 Publikacja: 30.05.2021 19:53

Od lewej: prezes Totalizatora Sportowego Olgierd Cieślik, prezes PKO BP Zbigniew Jagiełło i prezes E

Od lewej: prezes Totalizatora Sportowego Olgierd Cieślik, prezes PKO BP Zbigniew Jagiełło i prezes Ekstraklasy S.A. Marcin Animucki podczas konferencji prasowej oficjalnych partnerów piłkarskiej ligi - PKO Banku Polskiego oraz Totalizatora Sportowego, na Stadionie Narodowym w Warszawie.

Foto: PAP/Piotr Nowak

W czasach, w których walczyliśmy z pandemią koronawirusa, można nawet zastanawiać się czy tych pieniędzy nie dało się wydać lepiej, szczególnie, że w dużej mierze pochodziły one od firm, gdzie dominującą pozycję ma Skarb Państwa. Czy naprawdę największy w Polsce bank PKO BP musi wspierać finansowo piłkarską Ekstraklasę, a pośrednio przez to również kluby i piłkarzy, którzy otrzymują niebotyczne, jak na krajowe standardy, wynagrodzenia, a mają problem by przejść pierwsze rundy eliminacji europejskich pucharów? Czy wspieranie powrotu do ścigania Roberta Kubicy przez PKN Orlen nie było przerostem ambicji nad treścią? Takich pytań można mnożyć, a odpowiedzi na nie są jednoznaczne. Punkt widzenia, zależy od miejsca siedzenia.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni