Reklama

Tomasz Leś: W bankowości nastaje era użytkownika

Możemy się spodziewać takiego rozwoju bankowości internetowej i mobilnej, dzięki której klient nie tylko sam decyduje o tym, z jakich usług i produktów bankowych korzysta, ale także wybiera sposób, w jaki chce z nich korzystać - mówi Tomasz Leś, senior product manager pionu banków komercyjnych w Asseco Poland.

Aktualizacja: 09.01.2017 20:07 Publikacja: 09.01.2017 18:42

Tomasz Leś, senior product manager pionu banków komercyjnych w Asseco Poland

Tomasz Leś, senior product manager pionu banków komercyjnych w Asseco Poland

Foto: materiały prasowe

Rz: Na jakie rozwiązania informatyczne stawiają dziś banki?

Tomasz Leś: Trendy, które obserwujemy w bankowości skupiają się głównie wokół tzw. customer experience. Stąd wszystkie działania banków zmierzające do poprawienia użyteczności oferowanych przez nie systemów. W bankowości internetowej i mobilnej pojawiają się funkcjonalności, których celem jest skrócenie czasu realizacji transakcji czy zwiększenie bezpieczeństwa, np. przez logowanie biometryczne (np. rozpoznawanie twarzy oraz możliwość skanowania i odczytywania dowodu tożsamości). Coraz więcej kanałów dostępu oraz częstotliwość kontaktu klientów z bankiem przez bankowość bezpośrednią powoduje też zwiększenie liczby potencjalnych naruszeń bezpieczeństwa. Wymaga to od banków rozwoju aktualnych metod zabezpieczeń i zmierzenia się z potencjalnymi nowymi rodzajami ataków. To kolejny obszar, na którym skupiać będą się banki w najbliższym czasie. Innym trendem w obszarze bankowości jest chęć zapewnienia klientom jednolitego doświadczenia – to zmiana modelu banku, w którym stanowi on platformę usług bankowych dla wielu firm z branży fintech. Banki stają się bardziej otwarte dzięki udostępnieniu API (Interfejs Programistyczny Aplikacji), z którego korzystać mogą inne instytucje finansowe.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Ptak-Iglewska: Biznes celowo gra z kaucjami
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Grawitacji nie ma!
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Zbrojenia? Konkurencja, głupcze
Opinie Ekonomiczne
Henryk Zimakowski: Kiedy LOT odzyska samofinansowanie?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Gospodarka, głupcze. Dwa lata od wyborów z 15 października
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama