Tomasz Leś: W bankowości nastaje era użytkownika

Możemy się spodziewać takiego rozwoju bankowości internetowej i mobilnej, dzięki której klient nie tylko sam decyduje o tym, z jakich usług i produktów bankowych korzysta, ale także wybiera sposób, w jaki chce z nich korzystać - mówi Tomasz Leś, senior product manager pionu banków komercyjnych w Asseco Poland.

Aktualizacja: 09.01.2017 20:07 Publikacja: 09.01.2017 18:42

Tomasz Leś, senior product manager pionu banków komercyjnych w Asseco Poland

Tomasz Leś, senior product manager pionu banków komercyjnych w Asseco Poland

Foto: materiały prasowe

Rz: Na jakie rozwiązania informatyczne stawiają dziś banki?

Tomasz Leś: Trendy, które obserwujemy w bankowości skupiają się głównie wokół tzw. customer experience. Stąd wszystkie działania banków zmierzające do poprawienia użyteczności oferowanych przez nie systemów. W bankowości internetowej i mobilnej pojawiają się funkcjonalności, których celem jest skrócenie czasu realizacji transakcji czy zwiększenie bezpieczeństwa, np. przez logowanie biometryczne (np. rozpoznawanie twarzy oraz możliwość skanowania i odczytywania dowodu tożsamości). Coraz więcej kanałów dostępu oraz częstotliwość kontaktu klientów z bankiem przez bankowość bezpośrednią powoduje też zwiększenie liczby potencjalnych naruszeń bezpieczeństwa. Wymaga to od banków rozwoju aktualnych metod zabezpieczeń i zmierzenia się z potencjalnymi nowymi rodzajami ataków. To kolejny obszar, na którym skupiać będą się banki w najbliższym czasie. Innym trendem w obszarze bankowości jest chęć zapewnienia klientom jednolitego doświadczenia – to zmiana modelu banku, w którym stanowi on platformę usług bankowych dla wielu firm z branży fintech. Banki stają się bardziej otwarte dzięki udostępnieniu API (Interfejs Programistyczny Aplikacji), z którego korzystać mogą inne instytucje finansowe.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację