W warunkach rekordowo niskiego bezrobocia i silnej konkurencji o kandydatów pracodawcy coraz mocniej muszą zabiegać o lojalność i motywację pracowników. Po jakie rozwiązania sięgają najchętniej?
Szybko rozwijający się trend cyfryzacji ofert jest coraz silniejszy także na rynku rozwiązań pracowniczych i motywacyjnych. Wprawdzie część firm nadal zamawia tradycyjne, papierowe kupony, ale sprzedajemy coraz więcej produktów kartowych, wspartych aplikacjami mobilnymi. Dynamicznie rośnie popyt na e-platformy benefitowe i lojalnościowe. Coraz ważniejsza jest swoboda wyboru rozwiązań, co wynika z faktu, że pracodawcy muszą uwzględniać wielopokoleniowość – zarówno w komunikacji, jak i w rozwiązaniach pracowniczych. Ważniejsza od dawania „czegoś" pracownikom jest dzisiaj umiejętność wyróżnienia się w dbałości o nich; trzeba dotrzeć z odpowiednią ofertą do różnych grup pracowników. Ten trend jest również widoczny w rozwiązaniach lojalnościowych oferowanych w B2B. Tu również mamy do czynienia z człowiekiem, który ma różnorodne oczekiwania. Programy lojalnościowe, których mechanika pozwala na realizację różnorodnych potrzeb użytkowników, wiążą klientów z markami na dłużej, a to w dzisiejszych czasach jest na wagę złota.
Jak firmy to realizują?
Nasi klienci wybierają różnorodne rozwiązania. Na rynku B2B najczęściej wybierane są platformy lojalnościowe oferujące bardzo szeroki wachlarz nagród, szybką i sprawną realizację, coraz popularniejsze e-vouchery dające możliwość natychmiastowej realizacji nagrody. Wyzwanie stanowią użytkownicy z tak zwanego pokolenia Z, które niemal urodziło się z komórką w ręku. Dlatego w kategorii Employee Experience oferujemy coraz więcej produktów cyfrowych. Ostatnio wprowadziliśmy nową wersję aplikacji mobilnej, a promocje są dostępne także w wersji cyfrowej. Rozwijamy naszą platformę kafeteryjną, gdzie oprócz rozwiązań własnych dostępne są także produkty innych firm.
Widzimy, że wśród pracowników rośnie znaczenie well-beingu. Szczególnie młode pokolenia – obok benefitów materialnych – cenią rozwiązania wspierające codzienny well-being w szerszym, także niematerialnym wymiarze; oczekują odpowiedniego wyglądu biura, elastycznego czasu pracy, możliwości pracy zdalnej.