"Mam jaja". Lekarze łapią się za krocze i dołączają do akcji

Zespół lekarski Kliniki Urologii i Onkologii Urologicznej Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego dołączył do akcji "Mam jaja". W ten sposób chcą nakłonić mężczyzn do badań w celu wczesnego wykrywania raka jąder

Publikacja: 28.10.2014 16:21

"Mam jaja". Lekarze łapią się za krocze i dołączają do akcji

Foto: Facebook

"Mężczyzno! Weź sprawy w swoje ręce i badaj się!" - brzmi podpis pod zdjęciem lekarzy na Facebooku.

- Oczekiwaliśmy popularyzacji akcji wśród „niszowej" grupy odbiorców nowości z naszej strony, a uzyskany efekt „kuli śnieżnej" nas pozytywnie zaskoczył. W ciągu niespełna 48 godzin od publikacji zdjęcia obejrzało je ponad 160 tysięcy osób, ponad 1,5 tysiąca osób udostępniło je na swoich profilach na Facebooku uznając za warte popularyzacji*. Wszystkie komentarze są bardzo pozytywne. Mamy nadzieję, że te liczby przełożą się realne efekty w postaci popularyzacji idei samobadania mężczyzn - mówi w rozmowie z Gazetą Lekarską uczestnik akcji Prof. Marcin Słojewski.

- Nie jest to jednorazowy zryw medialny z naszej strony - dodaje.

Rak jąder jest najczęściej występującym nowotworem u meżczyzn między 20 a 34 rokiem życia. Około 75 procent przypadków występuje u mężczyzn między 20 a 49 rokiem życia. Lekarze nakłaniają mężczyzn do samobadania, by jakiekolwiek zmiany mogły zostać wykryte odpowiednio szybko.

Akcja #FeelingnutsChallenge powstała w Stanach Zjednoczonych i szybko zdobywa popularność na całym świecie. Mężczyźni trzymający się za kroczę przypominają o konieczności wczesnego wykrywania występowania nowotworu. Rak jąder przez wielu jest uważany za temat tabu, duża część mężczyzn bagatelizuje jego objawy.

Do akcji dołączył między innymi aktor Hugh Jackman.

"Mężczyzno! Weź sprawy w swoje ręce i badaj się!" - brzmi podpis pod zdjęciem lekarzy na Facebooku.

- Oczekiwaliśmy popularyzacji akcji wśród „niszowej" grupy odbiorców nowości z naszej strony, a uzyskany efekt „kuli śnieżnej" nas pozytywnie zaskoczył. W ciągu niespełna 48 godzin od publikacji zdjęcia obejrzało je ponad 160 tysięcy osób, ponad 1,5 tysiąca osób udostępniło je na swoich profilach na Facebooku uznając za warte popularyzacji*. Wszystkie komentarze są bardzo pozytywne. Mamy nadzieję, że te liczby przełożą się realne efekty w postaci popularyzacji idei samobadania mężczyzn - mówi w rozmowie z Gazetą Lekarską uczestnik akcji Prof. Marcin Słojewski.

Ochrona zdrowia
Unijny kompromis w sprawie pakietu farmaceutycznego
Ochrona zdrowia
Prof. Michał Zembala: Przeszczepiłem 300 serc
Ochrona zdrowia
Światowa federacja zabrała głos w sprawie z Oleśnicy. Broni zastrzyków w serce
Ochrona zdrowia
Prezes NFZ dla „Rz”: Będą zmiany w finansowaniu Ambulatoryjnej Opieki Specjalistycznej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Ochrona zdrowia
Dyrektor szpitala: „Zobowiązania NFZ wobec naszego szpitala to 11 mln zł”