Reklama

Odmowa przyjęcia pacjenta do szpitala z powodu braku wolnych miejsc na ostrzejszych zasadach

Szpital nie odmówi już tak łatwo przyjęcia pacjenta.

Aktualizacja: 31.12.2015 07:21 Publikacja: 31.12.2015 06:38

Odmowa przyjęcia pacjenta do szpitala z powodu braku wolnych miejsc na ostrzejszych zasadach

Foto: Fotorzepa, Dariusz Golik Dariusz Golik

Od 1 stycznia wchodzi w życie rozporządzenie ministra zdrowia w sprawie ogólnych warunków umów. Część przepisów tej regulacji dotyczących zasad wyliczania podwyżek dla pielęgniarek obowiązuje już od września 2015 r.

Te, które wchodzą w życie w 2016 r., dotyczą m.in. zasad pracy szpitali.

Zmiany dotyczą porodów. Rozporządzenie od stycznia jasno wskaże, iż szpital będzie miał obowiązek przyjąć rodzącą kobietę niezwłocznie. Z racji tego, że poród wymaga pilnej interwencji medycznej, placówka medyczna nie będzie mogła ani opóźniać przyjęcia kobiety, ani odesłać jej do innego szpitala.

Podobną zasadą rozporządzenie ministra zdrowia obejmie małych pacjentów. Regulacja wskazuje bowiem, że odmowę przyjęcia dziecka na dany oddział lekarz najpierw będzie musiał skonsultować z ordynatorem tego oddziału, jego zastępcą bądź lekarzem kierującym daną jednostką lecznicy.

Te przepisy mają zniwelować, częste teraz, przypadki odmów przyjęcia dzieci do szpitali tłumaczone brakiem wolnych miejsc.

Reklama
Reklama

podstawa prawna: rozporządzenie z 8 września 2015 r. DzU z 15 września 2015 r., poz.1400

Zawody prawnicze
Notariusze zwalniają pracowników i zamykają kancelarie
Spadki i darowizny
Czy darowizna sprzed lat liczy się do spadku? Jak wpływa na zachowek?
Internet i prawo autorskie
Masłowska zarzuca Englert wykorzystanie „kanapek z hajsem”. Prawnicy nie mają wątpliwości
Prawo karne
Małgorzata Manowska reaguje na decyzję prokuratury ws. Gizeli Jagielskiej
Dane osobowe
Kurier zgubił list z banku. NSA zdecydował, kto za to zapłaci
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama