Domowe urządzenie do oglądania programu telewizyjnego zmienia się w komputer do surfowania po sieci. Dla użytkowników oznacza to możliwość korzystania z zasobów YouTube'a czy innych podobnych portali, kontaktowania się z przyjaciółmi za pomocą komunikatorów takich jak Skype czy dostępu do serwisów społecznościowych – Facebooka bądź Twittera. Aby w pełni korzystać z dostępu do Internetu, niektóre telewizory wyposażone są w kamery. Fizyczne połączenie z Internetem zapewnia łącze sieci Ethernet, większość modeli Smart TV ma także moduł bezprzewodowej łączności Wi-Fi.
Sprzęt osobisty
Takie telewizory – z pewną dozą przesady – producenci nazwali inteligentnymi. Niezależnie od rodzaju monitora (LCD czy plazmy) i tego, czy przystosowane są do wyświetlania obrazu trójwymiarowego 3D czy nie, urządzenia takie łączą w sobie funkcje telewizora, konsoli do gier, komputera. Niektóre modele z wyższej półki wyposażone są w nagrywarki i wtedy mogą służyć także jako biblioteki multimediów.
Telewizory z dostępem do usług niezwiązanych z samym programem telewizyjnym jeszcze kilka lat temu były atrakcją tzw. inteligentnych domów przyszłości – dziś stały się dostępne w ofercie praktycznie wszystkich liczących się producentów. W ciągu niedługiego czasu Smart TV zmienią pospolite oglądanie telewizji w świat multimedialnej rozrywki.
– Telewizor niewątpliwie jest takim centrum domowej rozrywki. Kiedy pojawiła się możliwość podłączenia go do Internetu, należało z niej skorzystać – mówi Adrian Wysocki, product manager Audio Video Sharp Electronics w Polsce. – Sharp już w 2010 roku, jako pierwszy producent, zaoferował telewizory z otwartym dostępem do Internetu, pozwalając na swobodne surfowanie. Koncentrujemy się na aplikacjach wideo na życzenie (VOD), takich jak np. Ipla, oraz muzycznych – dodał Adrian Wysocki. – Jak wynika z badań, te aplikacje są najbardziej pożądane i najczęściej używane przez klientów.
Elektronika | Odbiorniki oznaczone etykietą „Smart TV" to centra domowej rozrywki z dostępem do Internetu.