USA: Stworzono robota do rozmów z telemarketerami

Nowa usługa telefoniczna pojawiła się w Stanach Zjednoczonych. Służy do radzenia sobie z natrętnymi sprzedawcami.

Aktualizacja: 25.02.2016 16:21 Publikacja: 25.02.2016 15:42

Większość telemarketerów nieprędko się orientuje, że rozmawia z maszyną

Większość telemarketerów nieprędko się orientuje, że rozmawia z maszyną

Foto: 123RF

Ktoś, do kogo zadzwoni telemarketer – by mu sprzedać jakiś niepotrzebny produkt lub usługę – może przekierować rozmowę ma numer 214-666-4321. Pod tym numerem czeka robot, który zacznie prowadzić z telemarketerem rozmowę. Zupełnie bezsensowną, ale większość sprzedawców nieprędko się zorientuje, że rozmawia z automatem.

Robot nie jest wyrafinowanym produktem specjalistów od sztucznej inteligencji, jego algorytm jest dość prosty, rozpoznaje podstawowe schematy konwersacji i odzywa się, kiedy po kiedy głos po drugiej stronie słuchawki milknie. Czasem przerywa rozmówcy. Jego zagajenia są pozbawione związku z tym co mówi telemarketer i wraz z przebiegiem rozmowy stają się coraz dziwaczniejsze. Robot mówi na przykład: „Właśnie obudziłem się z drzemki, wziąłem pigułkę i trochę trudno mi się skupić. Czy mogę prosić trochę wolniej? " albo: „Ten głos... Przypomina mi kogoś, z kim chodziłem do szkoły". Może też z głupia frant zapytać „Czy pan pija kawę?". I tak dalej.

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Nowe technologie
Podcast „Rzecz w tym”: Czy jesteśmy skazani na bipolarny świat technologiczny?
Nowe technologie
Chińska rewolucja w sztucznej inteligencji. Czy Ameryka traci przewagę?
Materiał Promocyjny
Kod Innowacji - ruszył konkurs dla firm stawiających na nowe technologie w komunikacji z konsumentami
Nowe technologie
Niewykrywalny bombowiec strategiczny Sił Powietrznych USA odbył pierwszy lot
Nowe technologie
Co mówią kury? Naukowcy opracowali tłumacza, użyli sztucznej inteligencji