Aktualizacja: 25.02.2016 16:21 Publikacja: 25.02.2016 15:42
Większość telemarketerów nieprędko się orientuje, że rozmawia z maszyną
Foto: 123RF
Ktoś, do kogo zadzwoni telemarketer – by mu sprzedać jakiś niepotrzebny produkt lub usługę – może przekierować rozmowę ma numer 214-666-4321. Pod tym numerem czeka robot, który zacznie prowadzić z telemarketerem rozmowę. Zupełnie bezsensowną, ale większość sprzedawców nieprędko się zorientuje, że rozmawia z automatem.
Robot nie jest wyrafinowanym produktem specjalistów od sztucznej inteligencji, jego algorytm jest dość prosty, rozpoznaje podstawowe schematy konwersacji i odzywa się, kiedy po kiedy głos po drugiej stronie słuchawki milknie. Czasem przerywa rozmówcy. Jego zagajenia są pozbawione związku z tym co mówi telemarketer i wraz z przebiegiem rozmowy stają się coraz dziwaczniejsze. Robot mówi na przykład: „Właśnie obudziłem się z drzemki, wziąłem pigułkę i trochę trudno mi się skupić. Czy mogę prosić trochę wolniej? " albo: „Ten głos... Przypomina mi kogoś, z kim chodziłem do szkoły". Może też z głupia frant zapytać „Czy pan pija kawę?". I tak dalej.
W najnowszym odcinku podcastu „Rzecz w tym” Bogusław Chrabota rozmawia z prof. Pawłem Poszytkiem, ekspertem zajm...
DeepSeek, Alibaba i inni. Jak chińska rewolucja w AI wpłynie na przyszłość technologii, biznesu i globalnej rywa...
Rozpoczęła się 6. edycja konkursu Kod Innowacji, skierowanego do firm i start-upów. W tym roku nagrodzone zostan...
B-21 "Raider" Sił Powietrznych USA odbył w piątek swój pierwszy lot, przybliżając moment wprowadzenia do floty...
Naukowcy z japońskiego uniwersytetu wykorzystali sztuczną inteligencję do stworzenia systemu, który - jak twierd...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas