Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 03.08.2016 12:21 Publikacja: 03.08.2016 12:21
Publiczny pokaz prototypu 747 w 1968 roku / SAS
Foto: Wikipedia
Według Boeinga liczba zamówień na jumbo jety wyraźnie spadła w 2016 roku. W pierwszym półroczu firma dostarczyła zaledwie trzy sztuki, podczas gdy w tym samym okresie rok wcześniej — dziewięć. Kłopoty ze znalezieniem klientów ma również Airbus z potężnym A380 - również zdecydował się zmniejszyć produkcję.
W kolejnych latach ma być jeszcze gorzej. Przyczyną słabości sprzedaży 747 jest powodzenie nowocześniejszych konstrukcji. Użytkowników odbiera mu przede wszystkim wewnętrzny konkurent — 787 Dreamliner. Linie lotnicze interesują się bardziej tańszymi i mniejszymi dwusilnikowymi konstrukcjami. Chętny do odebrania Boeingowie odbiorców jest także Airbus ze swoim większym „superjumbo" 380. Dlatego w kolejnych latach Boeing planuje ograniczenie produkcji o połowę. „Nie wykluczamy nawet całkowitego zakończenia produkcji" — przyznaje oficjalnie firma w oświadczeniu dla agencji Reuters. „Podejmiemy taką decyzję, jeżeli nie zdobędziemy wystarczającej liczby zamówień i nowych rynków lub jeżeli poniesiemy nieprzewidziane straty".
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
W najnowszym odcinku podcastu „Rzecz w tym” Bogusław Chrabota rozmawia z prof. Pawłem Poszytkiem, ekspertem zajm...
DeepSeek, Alibaba i inni. Jak chińska rewolucja w AI wpłynie na przyszłość technologii, biznesu i globalnej rywa...
Rozpoczęła się 6. edycja konkursu Kod Innowacji, skierowanego do firm i start-upów. W tym roku nagrodzone zostan...
B-21 "Raider" Sił Powietrznych USA odbył w piątek swój pierwszy lot, przybliżając moment wprowadzenia do floty...
Naukowcy z japońskiego uniwersytetu wykorzystali sztuczną inteligencję do stworzenia systemu, który - jak twierd...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas