W „Nieruchomościach” z 17 grudnia przedstawiliśmy wyniki badań dotyczące rynku warszawskiego. Przypomnijmy, że z pierwszej części raportu „Polski rynek mieszkaniowy 2007. Popyt i preferencje nabywców” wynika, że warszawiacy najbardziej rozpoznają spółkę J.W. Construction, która otrzymała 54 proc. wskazań w kategorii „znajomość spontaniczna” i aż 72 proc. w kategorii „znajomość wspomagana” (przy sugestiach ankieterów, którzy wymieniali nazwy firm –red.).
Drugą pozycję w stolicy zajął Budimex Nieruchomości, który inwestuje także w Poznaniu i Krakowie. W stolicy firma otrzymała 26 proc. wskazań w kategorii „znajomość spontaniczna” marki oraz 45 proc. w kategorii „znajomość wspomagana”. Trzecią najbardziej rozpoznawalną marką deweloperską w stolicy jest Dom Development, który spontanicznie wskazało 24 proc. badanych.
A jakie marki znają mieszkańcy innych miast?
W Krakowie 31 proc. ankietowanych samodzielnie wskazało firmę Salwator, którą z pomocą ankieterów rozpoznaje już 50 proc. badanych. Na drugim miejscu uplasował się Budimex z 29 proc. spontanicznych wskazań („znajomość wspomagana” daje tej firmie już 43 proc. wskazań). Na kolejnych miejscach w Krakowie znalazły się grupa Budostal (27 proc. spontanicznych i 38 proc. wspomaganych odpowiedzi), Krakowskie Konsorcjum Inwestycyjne (odpowiednio 18 i 27 proc. wskazań), Bryksy (9 i 17 proc.), Fronton (9 i 16 proc.). Po 8 proc. wskazań w kategorii „znajomość spontaniczna” otrzymały w Krakowie Activ Investment, Art Development i Sobiesław Zasada Ltd.
W Poznaniu najbardziej rozpoznawalna jest firma Ataner, na którą samodzielnie wskazało 50 proc. badanych. Z pomocą ankieterów tego dewelopera wybrało 67 proc.