Reklama
Rozwiń

Ataner w Poznaniu, Dachbud we Wrocławiu

Salwator w Krakowie, Ataner w Poznaniu, Dachbud we Wrocławiu, Hossa w Trójmieście oraz J.W. Construction w Warszawie – to najbardziej rozpoznawalne dla klientów firmy budujące mieszkania i domy. Raport przygotowały firmy Nowy Adres i Millward Brown SMG/KRC

Aktualizacja: 31.12.2007 10:05 Publikacja: 30.12.2007 00:05

Ataner w Poznaniu, Dachbud we Wrocławiu

Foto: SMG/KRC

W „Nieruchomościach” z 17 grudnia przedstawiliśmy wyniki badań dotyczące rynku warszawskiego. Przypomnijmy, że z pierwszej części raportu „Polski rynek mieszkaniowy 2007. Popyt i preferencje nabywców” wynika, że warszawiacy najbardziej rozpoznają spółkę J.W. Construction, która otrzymała 54 proc. wskazań w kategorii „znajomość spontaniczna” i aż 72 proc. w kategorii „znajomość wspomagana” (przy sugestiach ankieterów, którzy wymieniali nazwy firm –red.).

Drugą pozycję w stolicy zajął Budimex Nieruchomości, który inwestuje także w Poznaniu i Krakowie. W stolicy firma otrzymała 26 proc. wskazań w kategorii „znajomość spontaniczna” marki oraz 45 proc. w kategorii „znajomość wspomagana”. Trzecią najbardziej rozpoznawalną marką deweloperską w stolicy jest Dom Development, który spontanicznie wskazało 24 proc. badanych.

A jakie marki znają mieszkańcy innych miast?

W Krakowie 31 proc. ankietowanych samodzielnie wskazało firmę Salwator, którą z pomocą ankieterów rozpoznaje już 50 proc. badanych. Na drugim miejscu uplasował się Budimex z 29 proc. spontanicznych wskazań („znajomość wspomagana” daje tej firmie już 43 proc. wskazań). Na kolejnych miejscach w Krakowie znalazły się grupa Budostal (27 proc. spontanicznych i 38 proc. wspomaganych odpowiedzi), Krakowskie Konsorcjum Inwestycyjne (odpowiednio 18 i 27 proc. wskazań), Bryksy (9 i 17 proc.), Fronton (9 i 16 proc.). Po 8 proc. wskazań w kategorii „znajomość spontaniczna” otrzymały w Krakowie Activ Investment, Art Development i Sobiesław Zasada Ltd.

W Poznaniu najbardziej rozpoznawalna jest firma Ataner, na którą samodzielnie wskazało 50 proc. badanych. Z pomocą ankieterów tego dewelopera wybrało 67 proc.

Na drugim miejscu, podobnie jak w Krakowie i Warszawie, znalazł się w Poznaniu Budimex, który bez podpowiedzi wskazało 34 proc. badanych. W kategorii „znajomość wspomagana” ta firma zdobyła 57 proc. głosów. Trzecie miejsce w Poznaniu należy do spółki Trust (odpowiednio 21 i 32 proc. wskazań).Na dalszych miejscach uplasowały się Agrobex (20 i 31 proc. wskazań) i Wechta (15 i 21 proc.).

Po 10 proc. spontanicznych wskazań padło na spółki City Park i SM Grunwald. Tylko o 1 proc. mniej mają tu Nickel Development i Zielony Taras.

We Wrocławiu 31 proc. badanych zna firmę Dachbud, którą z pomocą wskazuje 48 proc. mieszkańców.

Archicom rozpoznaje w tym mieście 28 proc. badanych. W kategorii „znajomość wspomagana” na tego dewelopera wskazuje już 40 proc. ankietowanych. Trzecie miejsce zajmuje w tym mieście As-Bau (23 proc. wskazań spontanicznych i 29 wspomaganych). Budotex samodzielnie rozpoznaje we Wrocławiu 13 proc. ankietowanych (21 proc. z pomocą). Po 9 proc. wskazań mają tu grupa Gant i Dom Deweloper Wrocław. Po 7 proc. – Dom-Invest i WPBM Mój Dom.

W Trójmieście 50 proc. spontanicznych wskazań pada na firmę Hossa, którą z pomocą rozpoznaje 65 proc. badanych. 23 proc. ankietowanych zna spółkę Invest Komfort (43 proc. w kategorii „znajomość wspomagana”), a 22 proc. – Ekolan (z pomocą – 39 proc. wskazań).

Kolejne miejsca zajmują w Trójmieście: Allcon (21 proc.), Hanza (16 proc.), PB Panorama (15 proc.), PB Górski (13 proc.), Inpro PB (12 proc.).

W „Nieruchomościach” z 17 grudnia przedstawiliśmy wyniki badań dotyczące rynku warszawskiego. Przypomnijmy, że z pierwszej części raportu „Polski rynek mieszkaniowy 2007. Popyt i preferencje nabywców” wynika, że warszawiacy najbardziej rozpoznają spółkę J.W. Construction, która otrzymała 54 proc. wskazań w kategorii „znajomość spontaniczna” i aż 72 proc. w kategorii „znajomość wspomagana” (przy sugestiach ankieterów, którzy wymieniali nazwy firm –red.).

Drugą pozycję w stolicy zajął Budimex Nieruchomości, który inwestuje także w Poznaniu i Krakowie. W stolicy firma otrzymała 26 proc. wskazań w kategorii „znajomość spontaniczna” marki oraz 45 proc. w kategorii „znajomość wspomagana”. Trzecią najbardziej rozpoznawalną marką deweloperską w stolicy jest Dom Development, który spontanicznie wskazało 24 proc. badanych.

Nieruchomości
Najem mieszkań na huśtawce. Ile zapłaci lokator?
Nieruchomości
Rynek wtórny. Nie ma co czekać na cenowy cud
Nieruchomości
Tyle sprzedający chcą za mieszkania z drugiej ręki
Nieruchomości
Nowy szef Speedwella w Polsce: wierzymy w rynek mieszkaniowy
Nieruchomości
Wakacje we własnym mieszkaniu w kurorcie