Ataner w Poznaniu, Dachbud we Wrocławiu

Salwator w Krakowie, Ataner w Poznaniu, Dachbud we Wrocławiu, Hossa w Trójmieście oraz J.W. Construction w Warszawie – to najbardziej rozpoznawalne dla klientów firmy budujące mieszkania i domy. Raport przygotowały firmy Nowy Adres i Millward Brown SMG/KRC

Aktualizacja: 31.12.2007 10:05 Publikacja: 30.12.2007 00:05

Ataner w Poznaniu, Dachbud we Wrocławiu

Foto: SMG/KRC

W „Nieruchomościach” z 17 grudnia przedstawiliśmy wyniki badań dotyczące rynku warszawskiego. Przypomnijmy, że z pierwszej części raportu „Polski rynek mieszkaniowy 2007. Popyt i preferencje nabywców” wynika, że warszawiacy najbardziej rozpoznają spółkę J.W. Construction, która otrzymała 54 proc. wskazań w kategorii „znajomość spontaniczna” i aż 72 proc. w kategorii „znajomość wspomagana” (przy sugestiach ankieterów, którzy wymieniali nazwy firm –red.).

Drugą pozycję w stolicy zajął Budimex Nieruchomości, który inwestuje także w Poznaniu i Krakowie. W stolicy firma otrzymała 26 proc. wskazań w kategorii „znajomość spontaniczna” marki oraz 45 proc. w kategorii „znajomość wspomagana”. Trzecią najbardziej rozpoznawalną marką deweloperską w stolicy jest Dom Development, który spontanicznie wskazało 24 proc. badanych.

A jakie marki znają mieszkańcy innych miast?

W Krakowie 31 proc. ankietowanych samodzielnie wskazało firmę Salwator, którą z pomocą ankieterów rozpoznaje już 50 proc. badanych. Na drugim miejscu uplasował się Budimex z 29 proc. spontanicznych wskazań („znajomość wspomagana” daje tej firmie już 43 proc. wskazań). Na kolejnych miejscach w Krakowie znalazły się grupa Budostal (27 proc. spontanicznych i 38 proc. wspomaganych odpowiedzi), Krakowskie Konsorcjum Inwestycyjne (odpowiednio 18 i 27 proc. wskazań), Bryksy (9 i 17 proc.), Fronton (9 i 16 proc.). Po 8 proc. wskazań w kategorii „znajomość spontaniczna” otrzymały w Krakowie Activ Investment, Art Development i Sobiesław Zasada Ltd.

W Poznaniu najbardziej rozpoznawalna jest firma Ataner, na którą samodzielnie wskazało 50 proc. badanych. Z pomocą ankieterów tego dewelopera wybrało 67 proc.

Na drugim miejscu, podobnie jak w Krakowie i Warszawie, znalazł się w Poznaniu Budimex, który bez podpowiedzi wskazało 34 proc. badanych. W kategorii „znajomość wspomagana” ta firma zdobyła 57 proc. głosów. Trzecie miejsce w Poznaniu należy do spółki Trust (odpowiednio 21 i 32 proc. wskazań).Na dalszych miejscach uplasowały się Agrobex (20 i 31 proc. wskazań) i Wechta (15 i 21 proc.).

Po 10 proc. spontanicznych wskazań padło na spółki City Park i SM Grunwald. Tylko o 1 proc. mniej mają tu Nickel Development i Zielony Taras.

We Wrocławiu 31 proc. badanych zna firmę Dachbud, którą z pomocą wskazuje 48 proc. mieszkańców.

Archicom rozpoznaje w tym mieście 28 proc. badanych. W kategorii „znajomość wspomagana” na tego dewelopera wskazuje już 40 proc. ankietowanych. Trzecie miejsce zajmuje w tym mieście As-Bau (23 proc. wskazań spontanicznych i 29 wspomaganych). Budotex samodzielnie rozpoznaje we Wrocławiu 13 proc. ankietowanych (21 proc. z pomocą). Po 9 proc. wskazań mają tu grupa Gant i Dom Deweloper Wrocław. Po 7 proc. – Dom-Invest i WPBM Mój Dom.

W Trójmieście 50 proc. spontanicznych wskazań pada na firmę Hossa, którą z pomocą rozpoznaje 65 proc. badanych. 23 proc. ankietowanych zna spółkę Invest Komfort (43 proc. w kategorii „znajomość wspomagana”), a 22 proc. – Ekolan (z pomocą – 39 proc. wskazań).

Kolejne miejsca zajmują w Trójmieście: Allcon (21 proc.), Hanza (16 proc.), PB Panorama (15 proc.), PB Górski (13 proc.), Inpro PB (12 proc.).

W „Nieruchomościach” z 17 grudnia przedstawiliśmy wyniki badań dotyczące rynku warszawskiego. Przypomnijmy, że z pierwszej części raportu „Polski rynek mieszkaniowy 2007. Popyt i preferencje nabywców” wynika, że warszawiacy najbardziej rozpoznają spółkę J.W. Construction, która otrzymała 54 proc. wskazań w kategorii „znajomość spontaniczna” i aż 72 proc. w kategorii „znajomość wspomagana” (przy sugestiach ankieterów, którzy wymieniali nazwy firm –red.).

Drugą pozycję w stolicy zajął Budimex Nieruchomości, który inwestuje także w Poznaniu i Krakowie. W stolicy firma otrzymała 26 proc. wskazań w kategorii „znajomość spontaniczna” marki oraz 45 proc. w kategorii „znajomość wspomagana”. Trzecią najbardziej rozpoznawalną marką deweloperską w stolicy jest Dom Development, który spontanicznie wskazało 24 proc. badanych.

Nieruchomości
Rynek luksusowych nieruchomości ciągle rośnie. Rezydencja za 50 mln zł
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Nieruchomości
Korona Legionowa na półmetku
Nieruchomości
Invesco Real Estate kupuje nowy hotel na Wyspie Spichrzów
Nieruchomości
Trei wybuduje mieszkania w Milanówku. Osiedle na poprzemysłowym terenie
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Nieruchomości
MLP Rzeszów na starcie. Inwestycja typu greenfield